Grijazin volt a leggyorsabb a Boldogkő Rallyn.

Nikolay Gryazin teljesítette leggyorsabban az I. Boldogkő Rallyt, az orosz versenyző ölébe a powerstage céljában hullott az első hely Mads Östberg defektjét követően. A magyar bajnokságban Hadik András diadalmaskodott, aki mellett Turán Frigyes és Csomós Miklós foglalhatta el az ORB dobogós helyeit.

Április harmadik hétvégéjével végre kezdetét vehette a 2021-es Országos Rali Bajnokság. A pandémia ugyan jelentősen befolyásolta a sorozat szezonnyitó állomásának tervezgetését, ám a kitartó munka meghozta gyümölcsét. Az I. Therwoolin Boldogkő Rally a már legendásnak számító régi, miskolci futamok gyorsasági szakaszaival várta azokat a párosokat. Akik a borsodi utakon lendülnének bele a következő hónapok bajnoki pontokért szóló küzdelmeibe.

Grijazin volt a leggyorsabb a Boldogkő Rallyn. A boldogkői esemény ugyan egy teljes versenynapot foglalt magába, mindezek ellenére szombaton már egy gépátvétel keretében lehullhatott a lepel minden egyes versenyautóról. Mindenki legnagyobb örömére a magyar bajnokság meghatározó szereplői mellett három külföldi duót is üdvözölhettünk a kicsit őszies időjárást mutató hétvégén.

A világbajnokságról ismert srácok, Mads Östberg, Nikolay Gryazin és Jan Kopecky igazi lendületet adott a hétvégének, ám háromból két versenyző számára nem éppen a tervek szerint alakultak a kilométerek.

A vasárnap reggeli legelső gyorsasági Viszlóról rajtolhatott el fél kilenc magasságában, és tizenegy kilométer megtétele után Bódvalenkén futhattak át a célvonalon. A kezdőlendületet elsőre Turán Frigyes autózta meg, ám egy lassító érintés miatt végül a rendezők húsz másodperces büntetést tettek hozzá a Korda Racing színeiben rajthoz álló versenyző mért időeredményéhez. Ezt követően a szakaszidők a vártnak megfelelően alakultak Nikolay Gryazin volt a leggyorsabb, akit Mads Östberg majd Jan Kopecky követett.

A második Meszes-Rakaca részen szintén az orosz futotta meg a legeredményesebb tempót a Volkswagen Polo GTI R5-össel, míg a második idővel Hadik András érkezhetett csupán három másodperccel lassabb teljesítménnyel. A szervizes szusszanás előtt még egy, a leghosszabb gyors várta a párosokat a Kányi elág és Hernádvécse között közel húsz kilométerrel.

Az adott gyors abszolút idejét Velenczei Ádám csípte el a Skoda Fabia R5 Evo-val mindazok ellenére, hogy nem érezte annyira biztosnak autózását, mint amennyire az sikerült. A fiatal versenyző öröme azonban nem tartott sokáig, hiszen egy lassító miatt az ő idejéhez is húsz másodpercet tettek hozzá a rendezők.

A második kör már a rajt előtt tartogatott izgalmat, hiszen Jan Kopecky technikai problémák miatt úgy döntött, nem folytatja a versenyzést mindazok ellenére, hogy a szerviz területét elhagyva még elindult a viszlói rajthoz. A cseh versenyző a harmadik helyről lépett ki.

Úgy tűnik egyébként, hogy a hétvége legnagyobb mumusa a lassítók precíz kikerülése volt, vagyis pont, hogy az nem történt meg. A büntetés alól Nikolay Gryazin sem volt kivétel és aki a negyedik részen adott hozzá pluszba tíz másodpercet a futott időeredményéhez.

Ez már kicsit átrendezte az élmezőnyt, hiszen Mads Östberg mögött Hadik András toporoghatott a Ford Fiesta R5 MK II-essel egy huszonkét másodperces lemaradással. Az orosz versenyző mentalitásához híven nem hagyta annyiban a dolgot és a délutáni szerviz előtti két szakaszt lendületesen behúzta. Ezáltal az abszolút értékelésben visszakapaszkodhatott Hadik András mögé a harmadik pozícióba a nagy hajrá előtt.

Grijazin volt a leggyorsabb a Boldogkő Rallyn. A zárókör legizgalmasabb pillanatait a powerstage jelentette. A Kányi elág – Hernádvécse utolsó kilométerei igen komoly történéseket hozott a maga közel húsz kilométerével és az esős körülményeivel. A futamgyőzelemre 45 másodperccel esélyes Mads Östberg defektet szenvedett el, és mivel a norvég páros kénytelen volt egy kerékcserét levezényelni a szakaszon.

Így legnagyobb elkeseredettségükre az összetettben egészen az ötödik pozícióig meg sem álltak a Citroen C3 Rally2-essel. Nikolay Gryazin számára a győzelem elsőre adott volt Östberg incidense miatt, ám az orosz számára is okoztak kalandos pillanatokat a lassítók, így egy picit izgult, hogy pontosan milyen büntetés rónak ki rá. Így mennyire sorolódhat hátra a powerstage egy harminc másodperces büntetést hozott neki, ám a futam abszolút helye még így is őt illette meg.

Hadik András számára az orfűi bemelegítés határozottan megadta a lendületet a borsodi hétvégéhez a magyar bajnokságot nézve a legjobb teljesítménnyel vágott neki a 2021-es szezonnak a miskolci versenyző. A dobogó harmadik fokára, magyar részről pedig a második helyre Turán Frigyes érkezett a Polo R5-össel. Akit Csomós Miklós követett már tisztes távolból, negyvenöt másodperccel. A nagy hajrá Velenczei Ádámék számára nem jött össze – a Skoda Fabia R5 Evo sajnos tetőn fejezte be a szezonnyitót, melyből a páros szerencsére sértetlenül mászott ki.

Grijazin volt a leggyorsabb a Boldogkő Rallyn. Az ORC mezőnyében Bacsa Tamás egy Mitsubishi Lancer Evo-val diadalmaskodott a szlovák színekben rajthoz álló Tomas Kukucka előtt több, mint három perccel. E kategória dobogójának legalsó fokát Szilágyi Patrik szerezte meg egy BMW M3-assal. A Peugeot Kupa legjobbja Hangodi Bendegúz lett, míg a Production Cup ifjabb Érdi Tibor számára hozta el a győzelmet.

A bajnokság 2021. május 14-16. között folytatódhat országunk északi régiójában. Az Eger-Ózd Rally a jelenlegi szabályok alapján továbbra is nézők nélkül kerülhet megrendezésre, ám a következő hetekben akár változások is felmerülhetnek, így addig is kövessük figyelemmel a hatályban lévő rendelkezéseket.

A 2021-es I. Therwoolin Boldogkő Rally végeredménye (nem hivatalos):

1.Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov – Volkswagen Polo GTI R5 58:26.9
2.Hadik András/Kertész Krisztián – Ford Fiesta R5 MK II +10.5
3.Turán Frigyes/Bagaméri László – Volkswagen Polo R5 +18.7
4.Csomós MiklósNagy Attila – Skoda Fabia R5 +1:04.3
5.Mads Östberg/Torstein Eriksen – Citroen C3 Rally2 +1:07.8
6.Klausz Kristóf/Csányi Botond – Skoda Fabia Rally2 Evo +1:50.0
7.Német László/Tóth Imre – Citroen C3 R5 +2:34.3
8.Ollé Sasa/Ollé Rebeka – Skoda Fabia R5 +3:14.8
9.Bodolai László/Deák Attila – Ford Fiesta R5 Mk II +3:28.1
10.Osváth Péter/Papp Tamás – Skoda Fabia R5 +3:28.2

Forrás: Rallysport.hu

Fontos Információ!

Kedves Érdeklődő/Vásárló!

A weboldalon a 2024-es termékek és árak frissítése folyamatban van. Kérjük rendelés előtt érdeklődjön e-mailben az info@avc.hu elérhetőségen a termék/termékek elérhetősége és ára miatt. Köszönjük a megértést.

Azokra a termékekre ahol a cikkszám 2024-el kezdődik ez a felhívás nem vonatkozik.

In-Car-Tel Kft.

This will close in 23 seconds