Első futamgyőzelmét ünnepelte Csomós a Salgó Rallyn.
Pályafutása legelső abszolút győzelmét ünnepelhette meg a Salgó Rallyn mutatott teljesítményének köszönhetően Csomós Miklós. A második helyen Hadik András érkezett, a dobogó legalsó fokára pedig a cseh színeket képviselő Jan Kopecky állhatott fel.
-
KC7-Cmr Champion Kék 🏎
889,00 € Ár az ÁFA-t tartalmazza Kosárba Ennek a terméknek több variációja van. A változatok a termékoldalon választhatók ki -
Martini Racing R100
417,83 € Ár az ÁFA-t tartalmazza Kosárba -
Targa 350
284,48 € Ár az ÁFA-t tartalmazza Kosárba
Pénteken egy gyorsasági során hangolódhatott rá a mezőny a salgói küzdelmekre, de valójában egy teljes szombati versenynap keretében dönthették el a 2021-es esemény keretében a bajnoki pontok sorsát azok a párosok, akik leadták nevezésüket a szezon harmadik megmérettetésére.
A 2021-es Rally Italia Sardegna abszolút értékelésének második helyén álló Evans 1,5 másodpercet adott A közel 3,7 kilométeres Bátonyterenye-Szuha közötti kanyarokban alapozhatták meg a hétvége ralis hangulatát a versenyzők, hiszen az adott gyorson pénteken futhatták meg a tőlük telhető legjobb időeredményt a kora esti órákban. A kezdőlendületet Velenczei Ádám csípte el a legügyesebben, aki valójában Csomós Miklóssal századra pontosan ugyanannyit autózva végül osztozkodott a szakaszgyőzelmen a márkatárssal. Turán Frigyes egy harmadik idővel várhatta a szombatot, míg Hadik András egy negyedik pozícióra elegendő teljesítménnyel lőtte be magát dobogóközeli pozícióba a szombati teljes versenynapot jelentő kilométerekre.
Első futamgyőzelmét ünnepelte Csomós a Salgó Rallyn. A kora reggeli ébredést Csomós Miklós kezelte le a legügyesebben, aki Mátrakeresztes és Mátraszentimre között szakaszgyőzelemmel tört az abszolút értékelés élére. Turán Frigyes a második helyre zárkózott ekkor fel egy közel két másodperces hátránnyal, mely lendületet sikerült tovább gondolnia a Korda Racing versenyzőjének, ugyanis a nap másodiknak számító mátraalmási részén nemcsak a legjobb időt futotta meg, hanem három tizeddel az abszolútban is mindenkit megelőzött. A nagy adok-kapokból természetesen nem maradt ki Hadik András sem, aki reggeli erős szereplésének köszönhetően szombaton délelőtt a szervizelést megelőző ceredi részen ügyesen alakította a helyezéseit – ideiglenesen befoglalta a legelőkelőbb pozíciót. Az ötödik szakaszon egyébként Turán Frigyes szeme előtt csak úgy peregtek a másodpercek, ugyanis egy defekt miatt a dobogós küzdelmektől búcsút kellett vennie a Volkswagen Polo R5-össel.
Egy szervizes szusszanás után újból Csomós Miklós ragadta magához a stafétabotot, aki Mátrakeresztesen újból a legjobb időnek örülhetett. A Skodával rajthoz álló versenyző a hatodik szakasz elsőségén felül még további négy részen ért el sikereket, mely teljesítmény egy határozott és konzisztens autózást mutatva végül meghozta Csomós számára pályafutása legelső abszolút győzelmét Nagy Attila társaságában. A páros számára külön hatalmas öröm volt, hogy a powerstage-n sem találtak legyőzőre a salgói hétvégén.
Hadik András ez alkalommal is a győzelemre esélyesek közé tartozott, és a miskolci versenyző, amit tudott, meg is tett mindent a siker érdekében, ám ezúttal egy második helynek örülhetett a Ford Fiesta R5 MKII volánja mögött. A nap folyamán egy lassító érintése miatt még egy tíz másodperces büntetés is nehezítette a helyzetét, végeredményben pedig egy 15,3 másodperces hátránnyal állhatott fel a dobogó középső fokára.
Első futamgyőzelmét ünnepelte Csomós a Salgó Rallyn. Jan Kopecky jött, látott ám nem tudott győzni. A Skoda cseh pártfogoltja ugyan próbálkozott lendületes autózással, mégsem tudott egy szakaszt sem a leggyorsabbként zárni. A napot egy bíztató második idővel lőtte be korán reggel, ezt követően azonban csak harmadik, negyedik, illetve ötödik eredményeket tudott hozni a Fabia Rally2 Evo-val. A dobogó legalsó foka biztos volt számára, ezt mutatja a végeredmény is – előtte Hadik 24 másodperccel volt gyorsabb, és a mögötte negyedikként érkező Klausz Kristóf is közel fél perccel követte a dobogóért folyó küzdelmeket. Az ötödik pozíciót Turán Frigyes szerezte meg, míg hatodikként Osváth Péter érkezett.
Az ORC mezőnyében Bacsa Tamás igen tekintélyes előnnyel tett szert a kategóriagyőzelemre – a Mitsubishi Lancer Evo-val nem kevesebb, mint négy és fél percet adott a mögötte érkező Molnár Istvánnak.
A srácoknak egy két és fél hetes szünet következik, ugyanis az északi régiót elhagyva, június 25-ei rajttal az 54. Mecsek Rally keretében harcolhatnak tovább a bajnokság pontjaiért.
A 2021-es Salgó Rally végeredménye:
1. Csomós Miklós/Nagy Attila – Skoda Fabia R5 55:17.2
2. Hadik András/Kertész Krisztián – Ford Fiesta R5 MKII +15.3
3. Jan Kopecky/Jan Hlousek – Skoda Fabia Rally2 Evo +39.6
4. Klausz Kristóf/Csányi Botond – Skoda Fabia Rally2 Evo +1:14.2
5. Turán Frigyes/Bagaméri László – Volkswagen Polo R5 +1:31.3
6. Osváth Péter/Papp Tamás – Skoda Fabia R5 +2:06.4
7. Bacsa Tamás/Hanyik Gergely – Mitsubishi Lancer Evo +2:22.6
8. Német László/Tóth Imre – Citroen C3 R5 +2:47.0
9. Ollé Sasa/Ollé Rebeka – Skoda Fabia R5 +3:13.5
10. Tóth Tibor/Szabó József – Skoda Fabia R5 +3:52.5
Forrás: Rallysport.hu