Toyota duplával zárult a Szardínia Rally.

Sebastien Ogier győzelmével zárult a rali világbajnokság olasz fordulója. A Szardínia ralin aratott sikerének köszönhetően a címvédő az abszolút értékelésben tovább növelte előnyét csapattársa, Elfyn Evans előtt, aki a hétvégén a második helyről tisztes távolból figyelte Ogier lendületét. A dobogó legalsó fokát és a powerstage maximális pontjait Thierry Neuville gyűjtötte be.

Sebastien Ogier három teljes szardíniai versenynapot követően 46 másodperces előnyt könyvelhetett el csapattársa, Elfyn Evans előtt – aki túlélte a késői ijedtséget a powerstage szakaszon, amikor rövid időre megállt, miután egy vízátfolyás megtréfálta a Toyota motorját -, hogy megszerezhesse idei harmadik és karrierje ötvenkettedik győzelmét.

Thierry Neuville nyerte a powerstage-t, és a dobogó harmadik helyen fejezte be a szigeten töltött hétvégét, 19,2 másodperccel Evans mögött – aki az utolsó szakaszon 18,2 másodpercet veszített el. Az olasz dobogósok a bajnoki harcban is érdekeltek – a harmadik helyezett Neuville 28 ponttal megelőzte csapattársát, Ott Tanakot, aki négy bónuszpontot tett zsebre a powerstage-n.

Toyota duplával zárult a Szardínia Rally. A Hyundai pilótája öt futam után 29 ponttal követi Ogier-t, aki pedig 11 pontos előnyt élvez Evans előtt a rangsor tetején. „Hihetetlen hétvége volt.” – mondta Ogier. “Először ideérkezve az úton arra gondoltunk, jobb lenne otthon maradni, ugyanis nagyon gáz hétvégére számítottunk. De jó munkát végeztünk a teszten, az autó sokkal jobban működött, mint Portugáliában. Az biztos, hogy nagyon jó a bajnokságra ez a Yaris.

Az utolsó szakaszon azt hittem, már sohasem sikerül újraindítani. Evans azt mondta, hogy a zárórész drámája számára is hasonló volt, de eseménydúsabb, mint Ogier-é: “A vízátfolyás minket is megtréfált, egy kis időbe tellett, míg megtisztult az autó. Szerencsére sikerült négy hengerre visszaállnunk és teljesítenünk a gyorsot, de az érzés mégsem olyan, mint amilyet szerettem volna. Seb kivételes munkát végzett pénteken, ez egy újabb jó hétvége volt a csapatnak, így lényegében elégedettek lehetünk. Nagyon sajnálom viszont, hogy plusz pontra nem sikerült szert tennem.”

Akárcsak Portugáliában, a Hyundainak Tanak volt az esélyese a győzelemre, és a 2019-es világbajnok péntektől szombat reggelig rendesen elhúzott a mezőnytől. De csakúgy, mint két héttel ezelőtt, az észt kénytelen volt leparkolni és mechanikus probléma miatt átadni a dobogó legfelső fokát; ezúttal egy olyan laza kő okozta a vesztét, amely megsemmisítette az i20 Coupe WRC bal hátsó felfüggesztését.

„Biztosra mondhatom, hogy a Hyundai nagyszerű munkát végzett az elmúlt napokban, számomra mindenképpen nagyon gyors volt az autó.” – mondta Tanak a powerstage végén. Tanak ugyan gyors volt, de kiesett a versenyből, és a Toyota ismét kész volt kamatoztatni a Hyundai baklövését. Ogier pedig az ölébe hullott győzelmi esélyeket tovább gondolta, és kitartott pozíciója és célja mellett.

Toyota duplával zárult a Szardínia Rally. A hétszeres világbajnok mesteri teljesítményt nyújtott pénteken, mely napon az összesítésben a harmadik lett, annak ellenére, hogy hátránya származott a legelső rajtpozícióból. A francia számára egyébként Dani Sordo okozhatta volna a következő fejtörést, a Hyundai spanyolja azonban csúnyán eldobta az i20-ast. Jobb kerekeivel az út szélén Sordo eltalált egy átereszt, és ez i20 Coupe WRC-t oly annyira megpörgette, hogy visszaállásra már lehetősége sem adódott.

A Toyota juniorja, Takamoto Katsuta egy másik olyan versenyző, aki nagy következetességet mutatott ebben a szezonban, és ez Olaszországban is folytatódott; a japán eddigi legjobb WRC eredményét – két hete Portugáliához hasonlóan – a negyedik hellyel egyenlítette.

A magas WRC lemorzsolódás miatt a Rally2 autók szépen beszivárogtak az összesített top 10-be. A WRC2 Jari Huttunen-é volt, miután Mads Östberggel intenzíven küzdött. Andreas Mikkelsen és Adrien Fourmaux mindketten buktak pénteken, ami azt jelentette, hogy a korai vezető Östberg kisebb nyomásnak volt kitéve szombatra.

Először egy fékcső, majd egy kerékprobléma okozott gondot az átköző szakaszon, amelynek következtében hat perces késéssel jelentkezett a szombat déli szervízbe, és egy perces büntetést szabott ki a bizottság rá. Az uralkodó WRC2 bajnoknak azonban sikerült visszaszereznie a sok-sok elbukott időt, és visszaelőzte Huttunen-t vasárnap reggel, csak jött egy defekt, amely 17,4 másodperccel ismét hátrébb szorította – természetesen Östberg legnagyobb dühére.

A bajnokság ötödik futamát követően Sebastien Ogier 106 ponttal tart igény immáron nyolcadik bajnoki címére. A második hely 95 ponttal Elfyn Evans-é, míg 77 ponttal Thierry Neuville foglalta el ideiglenesen a harmadik pozíciót.

A 2021-es Rally Italia Sardegna végeredménye:

1.Sebastien Ogier/Julien Ingrassia – Toyota Yaris WRC 3:19:26.4
2.Elfyn Evans/Scott Martin – Toyota Yaris WRC +46.0
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe – Hyundai i20 Coupe WRC +1:05.2
4.Takamoto Katsuta/Daniel Barritt – Toyota Yaris WRC +6:11.2
5.Jari Huttunen/Mikko Lukka – Hyundai i20 R5 +9:31.7
6.Mads Östberg/Torstein Eriksen – Citroen C3 Rally2 +9:39.2
7.Yohan Rossel/Alexandre Coria – Citroen C3 Rally2 +10:37.7
8.J. López/Diego Vallejo – Skoda Fabia Rally2 Evo +11:03.7
9.Jan Solans/R. Sanjuán – Citroen C3 Rally2 +11:26.3
10.Marco Bulacia/M. Der Ohannesian – Skoda Fabia Rally2 Evo +11:34.6

Forrás: Rallysport.hu