Az M-Sport bemutatta a világ első Rally3-as autóját.
Eddig még senki nem épített ezen szabályok szerint az autót, az M-Sport ezt megtette, mi másból mint a Fiestából. A mai naptól 100 000 eurós áron már előrendelhető, a tervek szerint jövő márciusban pedig már bevethető
A Rally3 kategóriájú autók jelen helyzet az FIA rali piramisának középpontjában található. Esapekka Lappi, Teemu Suninen és Gus Greensmith által vezetett Fiesták alatt fekszik a WRC osztályában, a Rally2 autó pedig WRC 2-ben és WRC 3-ban kampányolt olyan versenyzőkkel, mint többek között Adrien Fourmaux.
Az M-Sport bemutatta a világ első Rally3-as autóját. A négy kerék meghajtású gép piacra dobása, amelyet várhatóan 2021. március 1-jén homologizálnak, azt jelenti, hogy jelenleg az M-Sport az egyetlen gyártó, amely minden piramis szinten kínál autót a versenyzőpárosoknak. A Fiesta Rally3-at, amely az összkerék meghajtás után érdeklődő versenyzőket célozza meg, az M-Sport Poland tervezte és fejlesztette ki, azaz Malcolm Wilson brit cégének krakkói központja. A WRC korábbi junior bajnoka, Nil Solans és a WRC 3 éllovas Kajetan Kajetanowicz, akik a volánnál ülnek a fejlesztési teszteken Lengyelországban és Szardínián.
A Fiestát egy 1,5 literes EcoBoost motor hajtja, amely 215 LE és 400 Nm nyomatékot szolgáltat egy ötfokozatú szekvenciális sebességváltón keresztül. Végsebessége 185 km/h, és öt másodperc alatt éri el a 100-at. A motorháztető szellőzőnyílásai és a hátsó szárny agresszív megjelenést biztosítanak, valamint a legfontosabb funkciókat is ellátják.
Az autó alapára 99 999 Euró és Krakkóban már folyamatban van a gyártás.
Termékeinket ide kattintva megtekintheti…
Az M-Sport bemutatta a világ első Rally3-as autóját. Az M-Sport Lengyelország igazgatója, Maciej Woda az autót „úttörőnek” minősítette: „A Fiesta Rally3 semmiképpen sem lesz alternatívája egyetlen olyan autónak sem, amely jelenleg ott van a palettán. Ez egy vadonatúj koncepció lesz, amely arra szolgál, ami a rali nagyon kiszolgáltatott területe volt.”- magyarázta. „Ez szerintem a tökéletes ugródeszka azok számára, akik kétkerék meghajtásról négykerék meghajtásra váltanak, lehetővé téve a versenyzők számára, hogy megtanulják és finomítsák a négykerék meghajtású gépek kezeléséhez szükséges készségeket.”
Óriási köszönetet és gratulációt szeretnék mondani és mindenkinek, aki hozzájárult ehhez a projekthez. A Fiesta Rally3 létrehozása során tett közös erőfeszítések megtestesítik mindazt, amiért az M-Sport létezik: minden lehetőséget biztosít a versenyzők következő generációjának.”
Forrás: Rallysport.hu