Kopecky nagy hajrával nyerte az Ózd-Eger Rallyt.
Jan Kopecky elsőségével zárult a magyar bajnokság második futama, a Q8Oils Ózd-Eger Rally. A cseh versenyző mögött a második helyen és egyben leggyorsabb magyar versenyzőként Hadik András érkezett. A dobogó legalsó fokán pedig Csomós Miklós ünnepelhetett.
Végre hivatalos keretek között idén először nézők előtt csaphattak össze a magyar rali nagyjai az Ózd és Eger környékbeli aszfaltos gyorsasági szakaszokon a bajnokság második állomásának keretében. A Q8Oils Ózd-Eger Rally 2021. május 14-16. között várta a már benzingőzre kiéhezett rajongók lelkes támogatását a pályák szélén. A pénteki hangulatalapozó ózdi prológ után szombaton hat, míg vasárnap további nyolc szakasz keretében dönthette el a dobogós eredmények sorsát az a több, mint kétszáz versenyzőpáros, akik vállalkoztak a már-már ikonikusnak mondható kilométerek teljesítésére.
A pénteki, külön értékeléssel elkönyvelt ózdi prológ leggyorsabbja Turán Frigyes lett, aki a Korda Racing Volkswagen Polo R5-ösével igazán látványos autózással hagyta maga mögött a mezőnyt. A salak második időeredményét Jan Kopecky csípte el, míg Velenczei Ádám harmadikként hangolódott rá a hétvégére.
Kopecky nagy hajrával nyerte az Ózd-Eger Rallyt. Szombaton már vérbeli ralis karakterisztikájú kilométerek adták meg a lehetőséget a bajnoki pontokért való küzdelemhez. A reggeli lendületet legügyesebben Turán Frigyes határozta meg, aki hat gyorsaságiból hármat szakaszgyőztesként tudott teljesíteni. Az első és második rész után a negyedik, királdi kilométereket volt képes uralni a Korda Racing versenyzője. A nagy akarat ellenére több apró, meghatározó körülmény azonban értékes tizedeket vont el Friciéktől, szombaton este így az abszolút értékelés harmadik pozíciójából várhatták Bagaméri László társával a vasárnapi folytatást. Az ózdi részek második leggyorsabbja a cseh színeket képviselő Jan Kopecky lett.
A Topp-Cars Skodájával mozgolódó versenyző a nap folyamán két hatodik időeredményt begyűjtött ugyan, ám a késő délutáni, két zárórészen hozott szakaszgyőzelem a dobogó ideiglenes középső fokáig repítették őt. Az első helyről az a Hadik András várhatta az egri kilométereket, aki a Ford Fiesta R5 MKII-essel egy igazán magabiztos és konzisztens teljesítménynek köszönhetően a változó időjárási körülmények között is meghatározó része tudott lenni az első versenynap folyamán az élmezőnynek.
Vasárnap a Heves megyei utakat birtokba véve az esemény további nyolc gyorsasági szakaszán került sor az abszolút értékelés és kategória dobogós sorsainak eldöntésére. A zárórészek szintén tartogattak izgalmakat változatos körülményeivel, hiszen az esőzések és a vízátfolyások jelentősen megnehezítették a versenyzőpárosok autózását. Várható volt, hogy az esemény kulcsa a gumiválasztás lesz a folyamatosan változó útviszonyok miatt, melyre az utolsó szakasz, azaz a powerstage rá is mutatott.
A rajtban még Hadik András kacérkodott a győzelem gondolatával, bár tudta, hogy a minimális időkülönbség miatt hatalmas csatára számíthat a cseh versenyzővel szemben, és a gondolata be is igazolódott – Jan Kopecky slick gumijaival egy erősebb idővel tudta teljesíteni a Sirok-Egerbakta közötti közel 9 kilométert, mellyel az abszolút értékelésben, ha csak 2 másodperccel is, de átvette a vezetést, megszerezve a Q8Oils Ózd-Eger Rally dobogójának legfelső fokát. Leggyorsabb magyar versenyzőként Hadik András a dobogó második helyére büszkén állhatott fel, hiszen szoros küzdelmeket vezényelt le az Európa és világbajnokságot is megjárt cseh versenyzővel.
Kopecky nagy hajrával nyerte az Ózd-Eger Rallyt. Csomós Miklós harmadik leggyorsabbként gurult be az egri célba, míg Mads Östberg folyamatos motorproblémákkal küzdve ezúttal egy negyedik pozícióval érhette be a magyar utakon. A nap legnagyobb vesztese az a Turán Frigyes lett, aki az abszolút értékelés éléről kényszerült kiállni a vasárnap délelőtti Szarvaskő-Egerbocs közötti részen. A Poloval a Korda Racing párosa lecsúszott az útról, és egy fára felakadt, így az autót már nem tudták megmenteni a folytatáshoz, de legnagyobb szerencsére mindketten sértetlenül szálltak ki a Volkswagenből.
Az ORC mezőnyében a boldogkői győzelmet lemásolva immáron második alkalommal bizonyult a kategória legjobbjának Bacsa Tamás. A Mitsubishivel rajthoz álló versenyző több mint három perces előnnyel végzett az élen Alberti Szabolcs előtt.
A mezőny számára egy rövidke szünet következik az ózdi és egri kilométerek után – a 2021-es Salgó Rally keretében, az északi régióban maradva június 4-6. között folytatódhatnak a küzdelmek a bajnokság pontjaiért.
A Q8Oils Ózd-Eger Rally végeredménye:
1. Jan Kopecky/Jan Hlousek – Skoda Fabia Rally2 Evo 1:14:53.6
2. Hadik András/Kertész Krisztián – Ford Fiesta R5 MKII +2.0
3. Csomós Miklós/Nagy Attila – Skoda Fabia R5 +44.2
4. Mads Östberg/Torstein Eriksen – Citroen C3 Rally2 +48.8
5. Klausz Kristóf/Csányi Botond – Skoda Fabia Rally2 Evo +1:31.0
6. Velenczei Ádám/Bacigal Igor – Skoda Fabia R5 Evo +1:39.0
7. Bodolai László/Deák Attila – Ford Fiesta R5 MKII +3:42.1
8. Osváth Péter/Papp Tamás – Skoda Fabia R5 +4:30.0
9. Vizelli Károly/Nagy Péter – Skoda Fabia R5 5:16.4
10. Trencsényi József/Verba Gábor – Skoda Fabia R5 +5:18.3
Forrás: Rallysport.hu