Evans nyert Portugáliában.

Elfyn Evans szezonbeli első győzelmével zárult az idei Portugál Rally, a Toyota Gazoo Racing versenyzője mögött Dani Sordo érkezett a második helyen, míg Sebastien Ogier a harmadik hellyel megőrizte a vezetést a bajnokságban.

Elfyn Evans a 2021-es rali világbajnokság szezonjának első győzelmét szerezte meg a Vondafone Rally de Portugal-on mutatott autózásának köszönhetően, a Hyundai színeiben rajthoz álló Dani Sordo és a Toyotás csapattársa, Sebastien Ogier előtt.

A walesi fiú 10,7 másodperces előnnyel fordult rá az utolsó napra Sordo felett, és a napi öt gyorsaságiból hármat a leggyorsabbként fejezett be, így 28,3 másodperces győzelmet aratott, Ogier pedig a harmadik helyen már 1 perc 23,6másodperces hátrányban volt.

A portugálok számára Evans győzelme különleges, hiszen az elmúlt hat futamon mindig más versenyző ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán. Azonban azzal a ténnyel, hogy az ötödik leggyorsabb időt futotta meg a powerstage-n, míg Ogier a harmadik volt. Így a francia bajnoki címvédő vezeti a bajnokságot két ponttal, és kezdheti meg a pénteki szakaszokat a bajnokság soron következő eseményén, Szardínián.

Evans nyert Portugáliában. A Hyundai részéről egyedül Dani Sordo védhette meg a márka becsületét, hiszen sem Thierry Neuville, sem Ott Tanak nem teljesítette a teljes rangadót, és csak a powerstage pontokra gyúrtak. A Hyundai két kiválósága hasonló probléma miatt kényszerült Portugáliában búcsúra. Először Neuville ütötte oda az autó jobb hátulját, és a futómű sérülése miatt a kerék kifordult. Az észt csapattárs szintén az i20-as jobb hátulját nullázta le hasonló incidenssel, csupán annyi különbséggel, hogy nagyobb ütés nem érte az autót. Így kérdéses, vajon mikor lehetett és mi okozta azt, hogy a 2019-es világbajnok a gyorsasági szakaszon szombaton megállásra kényszerült.

Tanak – akinek nem volt tartalék gumiabroncsa, sőt egy könnyebb, nyitottabb sisakra váltott vasárnap – 1,6 másodperccel jobb lett Neuville idejétől, így az észt megszerezte mind az öt bónuszpontot. Neuville és Tanak, a bajnoki ponttábla harmadik és negyedik helyén toporog 22, illetve 34 ponttal elmaradva az élen álló Ogiertől. A Toyota emellett újabb kulcsfontosságú pontokat rabolt el a májusi hétvégén a Hyundaitól, és növelte előnyét a konstruktőri tabellán.

A győzelemért való küzdelem bizonyos szinten hatástalanításra került a vasárnapi első részen, ugyanis Evans 9,6 másodperccel gyorsabban haladt, mint Hyundai-os riválisa. A nap hátralévő négy gyorsaságiján elég rendesen osztott neki másodperceket, hogy megszerezze WRC-s karrierjének negyedik és idei első győzelmét. Dani Sordo második lett, aki megajándékozta Borja Rozada-t az első világbajnoki dobogóval az első közös világbajnoki megmérettetésen.

“Nagyon jó érzés!” – mondta Evans, a futam győztese. “Talán nem mi voltunk a leggyorsabb páros ezen a hétvégén, de mégis nagyon jó tempót tartottunk, és a komolyabb gondok elkerültek minket, illetve eleget tettünk azért, hogy ma Dani mögöttünk maradjon. Nagyon boldog vagyok most, köszönöm mindenkinek a bizalmat és a támogatást.”

Evans nyert Portugáliában. Ogier szombaton még kemény harcban volt a Toyota junior Katsutájával, de amikor a japán vasárnap gyengébb tempót hozott a megszokottnál, a hétszeres bajnok egyértelműen megszerezte a harmadik dobogóját az idei négy rajtjából. “Jobban is alakulhatott volna számunkra a hétvége, de ebben és bennem ennyi volt most. Pontok szempontjából azonban rendben volt.” A bajnokság vezetése azonban nemkívánatos ajándék volt a francia számára: “A szezon nagyon hosszú, így biztosan senki sem akarja megnyitni a szakaszokat Szardínia szigetén.” – tette hozzá.

Katsuta a negyedik helyet határozottan kiérdemelte, mivel egész szombaton tiszta tempóban autózott Ogier nyakán. Ennek eredményeként a japán már csak öt ponttal van lemaradva a bajnokságban az ötödik helyezett Kalle Rovanpera mögött. Miután az előző három forduló mindegyikén hatodikként zárt, ez a portugál negyedik pozíció volt Katsuta valaha volt legjobb WRC eredménye, több mint két perccel előzte meg a két M-Sportos Fordot, amelyek ötödikként és hatodikként zártak.

Portugália hihetetlenül pozitív esemény volt a csapat versenyzője, Gus Greensmith számára, aki a nyitó szakaszon egy a megdöbbentő harmadik leggyorsabb időt tudott elcsípni. A lendületes brit végül 10,7 másodperccel végzett csapattársa, Adrien Fourmaux előtt, aki ugyan nem hozott annyira megdöbbentő tempót, mint Horvátországban, de egy újabb erős ralit pipálhatott ki a nagyok között.

Rovanpera hétvégéje kissé rejtélyesre sikeredett, mivel a 20 éves fiatalember nem szerepelt a fronton zajló harcban. A csúcs kétségtelenül az SS4 győzelme volt, de Rovanpera rendszeresen volt a leglassabb a négy Toyota autó közül, és a verseny nagy részét egy magányos hatodik helyen töltötte. Mielőtt szombaton, két szakasszal a nap zárása előtt visszavonult volna egy technikai probléma miatt.

Pierre-Louis Loubet még katasztrofálisabb csapást élt át az új navigátor, Florian Haut-Labourdette mellett. A 2C csapatos Hyundai legénysége kényelmesen haladt a legelső szakaszon a nagyok között, mielőtt a következő részen lesodródott volna az útról, és végül a szuperrali kereteiben sem térhettek vissza.

Evans nyert Portugáliában. A WRC2-esek mezőnyében Esapekka Lappi igen határozott győzelemmel fejezte be a Volkswagen Polo Gti R5-össel a portugáliai eseményt. A finn versenyző főként ezen eredményt követően motiválva érzi magát a folytatásra, ám a következő esemény kilétét még nem fedte fel a célban tett nyilatkozatában. A második pozíciót Teemu Suninen szerezte meg a kategóriában, míg Mads Ostberg felemás érzésekkel a dobogó legalsó fokán ünnepelhette meg a világbajnokság negyedik versenyét.

A 2021-es Vodafone Rally de Portugal végeredménye:
1. Elfyn Evans/Scott Martin – Toyota Yaris WRC 3:38:26.2
2. Dani Sordo/Borja Rozada – Hyundai i20 Coupe WRC +28.3
3. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia – Toyota Yaris WRC +1:23.6
4. Takamoto Katsuta/Daniel Barritt – Toyota Yaris WRC +2:28.4
5. Gus Greensmith/Chris Patterson – Ford Fiesta WRC +4:52.7
6. Adrien Fourmaux/Renaud Jamoul – Ford Fiesta WRC +5:03.4
7. Esapekka Lappi/Janne Ferm – Volkswagen Polo Gti R5 +9:37.2
8. Teemu Suninen/Mikko Markkula – Ford Fiesta R5 MKII +11:20.0
9. Mads Östberg/Torstein Eriksen – Citroen C3 Rally2 +12:01.5
10. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov – Volkswagen Polo Gti R5 +12:35.8

Forrás: Rallysport.hu