Idén is Sordo nyerte a Szardínia Ralit.
Kettős Hyundai győzelemmel és címvédéssel zárult az ide Szardínia Rali. Dani Sordo az első pillanattól kezdve meggyőző teljesítményt mutatva a tavalyi szigeti sikerek után idén újból a dobogó legfelső fokán ünnepelhetett. Az esemény hajrájában parázs küzdelmek közepette Thierry Neuville a harmadik helyre szorította le egy másodperccel Sebastien Ogiert.
Idén is Sordo nyerte a Szardínia Ralit. Ezáltal megszerezte immáron harmadik rali világbajnoki győzelmét az olaszok raliján. A spanyol piéóta és Thierry Neuville második helyével a Hyundai kettős győzelmet ünnepelhetett a murvás Szardínián. Sőt, az Rc2-es kategóriát is behúzták!
Sébastien Ogier a Powerstage rajtjában még a második helyre volt esélyes, ám Neuville hajrára sikeresebb volt, így a belga egy másodperccel kiütötte francia versenytársát.
Sordo előnye az élen 5,1 másodperc volt, az első három versenyzőpáros csupán 6,1 másodperces különbségen osztozkodott. A 2011-es Argentína Rally után ez az eredmény a WRC történetének legközelebbi dobogós küzdelmeit jelentette. „Ez egyszerűen elképesztő! Nem igazán vagyok elégedett a vasárnapi teljesítményemmel, de a végén sikerült egy ragyogó hétvégét átélnünk, így nagyon-nagyon boldog vagyok.” – mondta Sordo.
Ami a ponttáblázatot illeti, Elfyn Evans továbbra is vezeti a világbajnoki ponttáblát, de 18 pontos különbsége néggyel lecsökkent –14 ponttal várja a belgiumi debütáló eseményt, miután negyedik lett és két powerstage pontot is megszerzett. Neuville a tabella harmadik helyén áll, nyolc ponttal lemaradva Ogier mögött.
Termékeinket ide kattintva megtekintheti…
Ott Tanak csak a hatodik helyet tudta megcsípni, miután közel két percet veszített a négy szakasz pénteki nyitó ciklusán, felfüggesztési problémák miatt. A Powerstage leggyorsabb időeredménye ugyan további öt pontot hozott az észtnek, de még így is 28 pontos lemaradással számolhat két futammal a szezon vége előtt.
A kettős győzelem és Tanak felemás szereplése lényegében jól jött a csapatnak, hiszen a Hyundai megelőzte a Toyotát a konstruktőri bajnokságban, és az élre állt.
Az M-Sport Ford részéről Teemu Suninen volt az az ember, aki az olasz futam korai szakaszában az élen állt, és egy viharos teljesítményt hajtott végre a nyitó Tempio Pausania részen, ahol 12,4 másodperces előnnyel volt gyorsabb.
Ekkor a második leggyorsabb a csapattársa, Esapekka Lappi volt, de hasonlóan nehézségekkel nézett szembe, mivel a Ford Fiesta WRC-n a víz kiszivárgott a motorból. Ezért nem tudott részt venni a rali következő két napján. Így a cumbriai csapat a kezdeti lelkesedés ellenére nem feltétlen pozitív gondolatokkal utazik haza a szigetről.
Sőt, Gus Greensmith még kisebb-nagyobb hibákkal végiggyűrte a hétvégét. A Powerstage azért külön megnehezítette a brit versenyző életét – egy kisebb ugratóról való leérkezés után a Ford erősebb ütést kapott egy szikladarabtól, és megállt a cél előtt nem sokkal.
Greensmith pár másodpercre félreállt, ám egy gyors újraindítás végül helyrerázta a kék ovált, és át tudta gurítani a célvonalon autóját a generátorprobléma ellenére.
Az M-Sport srácok közül Suninen számára sikerült elérni a legjobb eredményt – a finn fiú az össze tettbeli ötödik helynek örülhetett a tengerparti célban. „Nagyon jó tempót tudtunk felmutatni a lassabb tempót igénylő szakaszokon, de a gyors szakaszokon küzdünk, ezért ezen a téren a jövőben javítanunk kell, ha erősek szeretnénk lenni.” – kommentálta Suninen.
Suninen és Tanak mögött Pierre-Louis Loubet az eddigi legjobb világbajnoki helyezését érte el a hetedik pozíció keretében, illetve az első célba érkezését. Ezután megünnepelhette a Hyundai i20 Coupe WRC-vel, miután idő előtt vonult vissza Törökországban és Észtországban.
Hétvégéje nem volt éppen teljesen tökéletes, néhány vad pillanattal átrendezte azért a 2C Competition Hyundai hátulját.
Kalle Rovanpera csütörtöki és szombat reggeli esését követően Takamoto Katsuta sem volt rest folytatni a Toyota átrendezését. A japán fiú ugyan próbálja meghálálni a márka tehetség programjában való részvétel lehetőségét, de egyelőre nem igazán sikerül neki bizonyítani.
Vasárnap a második szakaszon egy egyenes részen egy bal oldali dombos rész oly mértékben megdobta a Yarist, hogy a levegőben két-három pörgést letudva érhetett csak földet a Toyota.
A bukás során a páros sérülés nélkül megúszta az esetet, a szakasz rajtjában várakozó versenyzők azonban még pár plusz percet kaptak, hiszen Katsuta autóját le kellett vinni a gyorsról.
A WRC3-asok mezőnyében Jari Huttunen a Hyundai színeiben ünnepelhette győzelmét, aki Kajetan Kajetanowicz előtt mindösszesen 5,5 másodpeccel ért célba. Pontus Tidemand az első szardíniai látogatásán az összesítésben a tizedik helyet szerezte meg, ezzel biztosítva a szezon harmadik WRC2-győzelmét. Mellyel a svéd tovább növeli esélyeit a bajnoki címre.
A nap zárórészén a Pirelli és a Citroen egy igazán különleges autózással kedveskedett a nézőknek. Petter Solberg vendége volt a Powerstage-nek a Pirelli legfrissebb gumifejlesztésével, mely a Citroen C3 WRC-re lett felszerelve, amelyben a 2003-as világbajnok mellett Andreas Mikkelsen foglalt helyet.
Az olasz gumiabroncs vállalat ezzel a lehetőséggel a jövő évi abroncsát mutatta be, mellyel visszatér a sorozat egyetlen beszállítójaként az élmezőny számára.
Idén is Sordo nyerte a Szardínia Ralit. Tehát a szardíniai küzdelmek már egy kicsit visszahozták a több hónappal ezelőtti ralis érzést, hiszen a világbajnokság a kényszerszünet után először adott a versenyzőpárosok számára három teljes versenynapot.
Az október második hétvégéjén letudott kilométerek után most egy hosszabb szünet következhet – a bajnokság utolsó előtti futamára Belgiumban kerülhet sor november 19-22. között.
A 2020 Rally Italia Sardegna végeredménye:
1. Dani Sordo/C. Del Barrio – Hyundai i20 Coupe WRC 2:41:37.5
2. T. Neuville/Nicolas Gilsoul – Hyundai i20 Coupe WRC +5.1
3. S. Ogier/J. Ingrassia – Toyota Yaris WRC +6.1
4. Elfyn Evans/Scott Martin – Toyota Yaris WRC +1:02.3
5. Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen – Ford Fiesta WRC +1:33.9
6. Ott Tanak/M. Jarveoja – Hyundai i20 Coupe WRC +2:27.5
7. P. Loubet/Vincent Landais – Hyundai i20 Coupe WRC +4:43.8
8. Jari Huttunen/Mikko Lukka – Hyundai i20 R5 +8:41.7
9. K. Kajetanowicz/M. Szczepaniak – Skoda Fabia Rally2 Evo +10:02.9
10. Pontus Tidemand/Patrik Barth – Skoda Fabia Rally2 Evo +10:20.9
Forrás: Rallysport.hu