Gryazin nyerte a lett EB futamot.

Nikolay Gryazin győzelmével zárult az Európa Bajnokság második futama. A Rally Liepaja murvás szakaszait másodikként Craig Breen teljesítette, a címvédő Alexey Lukyanuk pedig a dobogó legalsó fokán ünnepelhetett. Herczig Norbiék a tizenharmadik idővel térhetnek haza.

Nikolay Gryazin meggyőző sikert aratott a 2021-es rali Európa Bajnokság második fordulóján, a Rally Liepaja-n, megelőzve Craig Breent és a címvédő bajnokot, Alexey Lukyanukot. Gryazin. Aki orosz születésű, de lett versenyengedéllyel versenyzik és 17,3 másodperccel legyőzte Breent a Volkswagen Polo GTI R5-össel, hogy pótolja a lengyelországi kudarcot, ahol egy győzelmet bukott el kettős defekt miatt. Breen ügyesen betalálta első dobogóját, miután tavaly visszatért kontinensviadalunk az MRF Tyres jóvoltából, és 13,6 másodperccel verte Lukyanuk Citroen C3 Rally2-esét.

Gryazin nyerte a lett EB futamot. A Rally Liepaja az egyik leggyorsabb rali Európában, így nem volt meglepetés látni, hogy a gyors kavicson elért tempójáról híres pilóta futotta a legerősebb időket. Gryazin aki picit szerencsétlen eddigi WRC2-es kampányában, a hétvégén e sorozatban azonban páratlan formában volt. Tehát tiszta időket mentett át a záró versenynapra a pénteki négy szakaszról és egy éjszakán át 10,6 másodperces előnyt szerzett Breen. Tehát a lenyűgöző teljesítmény nyújtó Efrén Llarena felett. “Nem volt könnyű munka, az utolsó részben már kicsit le is engedtem. Nagyszerű munkát végzett a csapat. A Rally Liepaja olyan, mint egy hazai rali számunkra, így itt az ideje az ünneplésnek.” – mondta Gryazin.

Breen és Llarena ugyan bosszantotta néhány riválisát különösen a bajnokság vezetőjét, Lukyanuk-ot. Aki néha a megjegyzéseiből gondolva úgy érezhette, hogy az említett párosok “csalnak” . A verseny előtti kvalifikáció szakaszon sem Breen, sem Llarena nem hozott gyorsabb időt a tizenötödik helytől, ami azt jelentette, hogy nem voltak részesei a rali előtti rajtpozíció választási ceremóniának. Ez azt jelentette, hogy pénteken a huszonegyedikként, illetve huszonötödikként rajtoltak el, és sokkal tisztább vonalban és jobb útviszonyokban részesültek, mint azok a versenytársak, akik valóban jobban teljesítettek a kvalifikációs szakaszon. Breen elismerte, hogy ezek igazságtalan vádak, és csak azzal tudott foglalkozni, hogy megszorongassa azt a Gryazint, akinek legfőbb üldözője volt az első napon.

Andreas Mikkelsen elég gyors volt ahhoz, hogy tizedekért harcoljon Breen-nel, ám a Toksport Skoda norvég pilótáját egyperces büntetés súlytotta, miután későn kezdte a második szakaszt. Mikkelsen és a Toksport azonban fellebbeztek ezzel a szankcióval, a norvég pedig még a közösségi médiájában is kifejtette, hogy „a rajtoltató soha nem erősítette meg a rajt időpontunkat” az SS2 rajtvonalán. Az alkalmazott büntetéssel Mikkelsen az ötödik helyen végzett, 1 perc 13,3 másodperces hátrányban a győztes Gryazinnal szemben – aki szombaton újabb három szakaszt nyert meg -, de ha fellebbezése sikeres lesz, a második helyre kerül, Breen elé.

Llarena negyedik lett, 25,9 másodperces hátránnyal Lukyanuk után, miután megpróbált lépést tartani az élmezőnnyel, amikor az útviszonyok egyenlőbbek voltak szombaton. A Skodával versenyző spanyol tovább erősítette sikeres évkezdését az első forduló hatodik helye után. Lettországban a hatodik helyen Mikolaj Marczyk végzett egy Skoda Fabia Rally2 evo-val, 49,6 másodperces különbséggel Eerik Pietarainen régebbi Fabia R5-ös modelljétől. Erik Cais, Emilio Fernández és Simone Tempestini töltötte ki a top 10-et, így kilenc különböző országból érkező pilóták domináltak a legjobbak között.

Gryazin nyerte a lett EB futamot. A Hyundai utánpótlása, Ole Christian Veiby – aki a világbajnokságban hat hónapos eltiltást kapott a COVID-19 protokoll megsértése miatt a májusi Portugál Rally-n – hetedik volt, mielőtt technikai szabálytalanság miatt kizárták volna. Az i20 R5 hátsó szárnyát túl alacsonynak találták, és az oldalrészen extra lyukak voltak, vagyis nem felelt meg az FIA homologizációjának.

Magyar részről Herczig Norbert teljesített a leggyorsabban – a Skoda Fabia Rally2 Evo-val az abszolút értékelés tizenharmadik helyén végzett Ferencz Ramón társaságában. Érdi Tiborék az ERC2-es kategóriában a dobogó középső fokát csípték el, míg László Martinék az ERC3-asok között a tizenhatodik leggyorsabbak voltak.

Kontinensviadalunk a lengyel és lett terep után aszfaltra vált át – a sorozat harmadik állomásaként Róma fogja vendégül látni a mezőnyt július 23-25. között.

A 2021-es Rally Liepaja végeredménye:
1. Nikolay Gryazin/K. Aleksandrov – Volkswagen Polo Gti R5 1:30:50.3
2. Craig Breen/Paul Nagle – Hyundai i20 R5 +17.3
3. Alexey Lukyanuk/Dmitry Eremeev – Citroen C3 Rally2 +30.9
4. Efrén Llarena/Sara Fernandez – Skoda Fabia Rally2 Evo +56.8
5. A. Mikkelsen/Ola Floene – Skoda Fabia Rally2 Evo +1:13.3
6. Miko Marczyk/S. Gospodarczyk – Skoda Fabia Rally2 Evo +1:22.2
7. E. Pietarinen/Antti Linnaketo – Skoda Fabia R5 +2:11.8
8. Erik Cais/J. Záková – Ford Fiesta R5 MkII +2:22.5
9. E. Fernàndez/Rubén García – Skoda Fabia Rally2 Evo +2:41.6
10 . S. Tempestini/Sergiu Itu – Skoda Fabia Rally2 Evo +2:47.9…
13. Herczig Norbert/Ferencz Ramón – Skoda Fabia Rally2 Evo +3:14.7

Forrás: Rallysport.hu