A toyota 2024-es Dakar Rally Csapata. A Toyota Gazoo Racing csapat bemutatta a 2024-es Dakar rallyra valamint a 2024-es Rally Raid világbajnokságra fejlesztett Toyota GR DKR Hilux EVO T1U versenyautóját.

A csapat öt autóval vág neki a Dakar rallynak, közülük két páros újonc lesz. Ez lesz a legnagyobb létszámú csapat, amelyet a TGR valaha is csatasorba állított. Az ikonikus Dakar rallyn és a TGR most keverheti Giniel de Villiers páratlan tapasztalatait Lucas Moraes és Seth Quintero tagadhatatlan gyors tempójával. A csapat azt is megerősítette, hogy mind Lucas Moraes, mind Seth Quintero, navigátoraikkal együtt versenyezni fognak az FIA Rally Raid Világbajnokság (W2RC) 2024-es szezonjában.

A toyota 2024-es Dakar Rally Csapata. A 2024-es Dakar rally, a 2024-es Rally Raid világbajnokság, a W2RC első fordulója is lesz, és mint ilyen, kritikus verseny lesz a TGR két szerződött versenyzőpárosának a Lucas Moraes / Armand Monleon valamint a Seth Quintero / Dennis Zenz duó számára. Ez a két páros azon lesz, hogy a szezonnyitó Dakar rally jól sikerüljön számukra, annak érdekében, hogy az azt követő négy fordulós bajnokságnak jól megalapozzanak.

A bajnokság további futamai:

Abu Dhabi Desert Challenge (2024. február 25. – március 2.)
BP Ultimate Rally-Raid Portugália (2024. április 2-7.)
Desafio Ruta 40 Argentínában (2024. június 2-8.)
Rally of Morocco (2024. október 5-11.)
Míg ez a két páros a Dakar rally után a W2RC győzelemért is küzdeni fog, addig a három dél-afrikai pilóta a rendkívül izgalmas dél-afrikai rally raid sorozatban (SARRC) indul majd, amely egyben a fő tesztprogramként is szolgál a GR DKR Hilux EVO T1U folyamatos fejlesztése érdekében.

A Dakar rallyn induló versenyzőpárosok és rajtszámaik a következőkben felsoroltak lesznek,

206 – Lucas Moraes / Armand Monleon
209 – Giniel de Villiers / Dennis Murphy
216 – Seth Quintero / Dennis Zenz
226 – Saood Variawa / Francois Cazalet
243 – Guy Botterill / Brett Cummings

A toyota 2024-es Dakar Rally Csapata Az új autó 100 mm-rel szélesebb az elődjénél és számos finomítást tartalmaz. Az autó kerékfelfüggesztésére különös figyelmet fordítottak, a klímaberendezést pedig áthelyezték a nagyobb hatékonyság érdekében. Emellett az autót új és jobb hatásfokú hűtőcsomaggal látták el. Az új autó fejlesztése során a Toyota a minőségre, a tartósságra és a megbízhatóságra összpontosított. Ennek érdekében az év során az autót folyamatosan fejlesztették és a TGR csapatai közel 30 000 kilométert futottak és teszteltek. Többek között a Namíbiai és Kalahári sivatagban valamint a 2023-as W2RC és SARRC bajnokságokban.

Az üzemanyag beszállító, spanyol Repsol cég 70%-ban megújuló tartalmú üzemanyagot szállít a TGR-nek, fejlett bioüzemanyagok felhasználásával, melynek a karbon lábnyomát legalább 70%-kal csökkentették a hagyományos benzinhez képest. Ezeket a megújuló üzemanyagokat a madridi Repsol Technology laboratóriumban fejlesztették, tervezték és gyártották megújuló hulladék anyagból, például használt étolajból. Az üzemanyag az ISCC EU fenntarthatósági rendszere szerint tanúsított létesítményekben készül. Az alapanyagok valamint a gyártási folyamatok megfelelnek az Európai Megújuló Energia Irányelv fenntarthatósági követelményeinek.

A Dakar rally 2024 január 5-én kezdődik, egy rövid prológgal az északi Alula város közelében. A prológot hat nehéz szakasz követi, köztük egy innovatív „48 órás Chrono” szakasz és amely lényegében egy meghosszabbított maratoni szakasz lesz. Ezt követi a hagyományos pihenőnap, amelyre ismét a szaúdi fővárosban és Rijádban kerül sor (2024. január 13.). Hat további szakaszt követően tér vissza a rally az ország északi részébe mielőtt a verseny január 19-én, Yanbu tengerparti városában véget ér.

A 2024-es évre továbbfejlesztett, rettenetes méretű, erejű és hangú Toyota GR DKR HILUX EVO T1U műszaki specifikációi így néznek ki:

Motor: V35A szériájú motor

Alapmotor: Land Cruiser 300

Motor fajta: benzines Twin Turbo

Turbó szűkítő: FIA előírásai szerint

Teljesítmény: 264 kW/360 Le, 5.300 ford/perc

Forgatónyomaték: 620 Nm

Motormenedzsment: Motec gyártmányú

Váltó: 6 sebességes, szekvenciális, Sadev gyártmányú

Differenciálművek: mindegyik (elől, középen, hátul) korlátozott zárású

Kuplung: két tárcsás, 215 mm-es kerámia

Váz felépítése: csővázas

Tengelytávolság: 3.140 mm

Nyomtáv: 2.025 mm

Hossz: 4.810 mm

Szélesség: 2.300 mm

Magasság: 1.890 mm

Üres tömeg: 2.010 kg, FIA előírás szerinti, minimum száraz súly

Karosszéria: Toyota Hilux Dupla kabinos Pick-Up, Full kompozit kialakításban

Első futóművek: dupla kereszt lengőkaros, 350 mm rugóúttal

Hátsó futóművek: dupla kereszt lengőkaros, 350 mm rugóúttal

Kerekek: Speedline Evo Course, 17 coll méretben

Gumiabroncsok: BF Goodrich, 37 coll külső átmérő méretben

Üzemanyagtank: FT3 biztonsági tank, 540 literes méretben

Üzemanyag: Repsol

Forrás: tommy-autosport.blog.hu

Fontos Információ!

Kedves Érdeklődő/Vásárló!

A weboldalon a 2025-ös termékek és árak frissítése folyamatban van. Kérjük rendelés előtt érdeklődjön e-mailben az info@avc.hu elérhetőségen a termék/termékek elérhetősége és ára miatt. Köszönjük a megértést.

Azokra a termékekre ahol a cikkszám 2025-el kezdődik ez a felhívás nem vonatkozik.

In-Car-Tel Kft.

This will close in 23 seconds