A Pirelli Kenya után dönt a változtatásról.
Sajnos a Pirelli gumijait komolyan kritizálták a Rally Világbajnokság gyári versenyzői a Horvát Rally és Portugál Rally után azok túl hamar történő károsodása miatt.
A Pirelli Kenya után dönt a változtatásról. Horvátországban és Portugáliában is nagyon sok gumiproblémát lehetett megfigyelni és a Rally Világbajnokság gyári versenyzői kritizálták is emiatt az olasz Pirellit.
Az aszfaltos verseny nedves körülményei között egy korábbi fejlesztésű és ritkán használt esős abroncs fajtát használhattak a versenyzők, míg Portugáliában egy új fejlesztésű murvás gumin lehetett versenyezni.
A gumiproblémát súlyosbították a Portugál Rally péntek délutáni szakaszai, melyek a vártnál jobban károsodtak a délelőtti program során.
Az olasz gumibeszállító Portugália után megbeszélést tartott a gyártókkal és ennek is köszönhetően Szardínián már sokkal jobban bírták a gumik a megpróbáltatást.
A Pirelli most szeretné még megnézni gumijai működését a szezon legkeményebb murvás versenyén, a Szafari Rallyn is, majd ezt követően dönti el, hogy változtatni kell rajtuk vagy sem.
“Portugália után megbeszélést tartottunk a gyári csapatokkal a defektekről – mondta Terenzio Testoni, a Pirelli rally menedzsere az Autosportnak. – Kívülről talán soknak tűnt a defektek száma, de igazából ez nem sok. A megbeszélésen kíváncsiak voltunk a észrevételekre, majd azt kérték, hogy egyelőre ne nyúljunk az abroncsokhoz, mert már ismerik ezek tulajdonságát. A defektek mindig hozzátartoztak a rally versenyekhez.
A Pirelli Kenya után dönt a változtatásról. A Szafari Rally után azonban mi hozunk döntést, hogy kell-e változtatni. A gumik fejlesztését sohasem fejeztük be és nem fogjuk a jövőben sem. A következő verseny Kenyában lesz, ahol kifejezetten nagy terhelés éri majd a gumikat. Kenyában 2-3 kilométeren keresztül is 200 km/h körüli tempóval fognak menni a versenyzők, ettől pedig a gumik felmelegszenek, ami terhelést jelent.
Kenya után pedig értékeljük a gumikat. Minden dolognak két oldala van, a pozitívakat látjuk, a negatívakat pedig elemezzük és, ha kell változtatunk.”
Forrás: Rallycafe.hu