Ostberg első magyar győzelmével zárult a Mecsek Rally.
Mads Östberg teljesítette leggyorsabban a magyar bajnokság pécsi megmérettetését az abszolút értékelésben. Bútor Róbert ORC kategóriás résztvevőként a második időt hozta össze, ám a bajnoki küzdelmeket tiszteletben tartva a cél előtt kiállt a versenyből. Így Hadik András a második helyért járó pontokat gyűjthette be a Mecsek legendás szakaszain.
Hazánkban immáron a negyedik bajnoki összecsapásra kerülhetett sor a 2021-es Mecsek Rally keretében. Az esemény ötvennegyedik felvonása június hónap utolsó hétvégéjén adta meg a lehetőséget a versenyzőpárosoknak, hogy tovább gyarapítsák tapasztalataikat és természetesen bajnoki pontjaikat az összetettbeli értékelésben. Pénteken az esti órákban ugyan egy pécsváradi tizennyolc kilométeres rész megadta a lehetőséget az aszfaltos kanyarokra való ráhangolódásra. Az egyetlen teljes versenynapot azonban a szombat tette ki, nem kevesebb, mint egy 118-as versenytávval.
A pécsváradi első gyorsasági szakasz legjobban a norvég színeket képviselő Mads Östbergnek feküdt, aki a Citroen C3 Rally2-es fejlesztéssel azonnal be is állította a leggyorsabb időeredményt. Mögötte másodikként a lengyelek egyik kedvence, Grzegorz Grzyb következett, aki 1,7 másodperccel maradt el a WRC2-es kategória világbajnokától. Magyar részről Hadik András állta a sarat – a miskolci versenyző egy harmadik időnek örülhetett pénteken este.
Ostberg első magyar győzelmével zárult a Mecsek Rally. Szombaton egy versenynap keretében került sor a fennmaradó kilenc gyorsasági szakaszra – három körben, három rész várta a párosokat. A pénteken este ügyesen kezdő Mads Östberg picit álmosra vette a figurát, ugyanis elsőre egy negyedik időt állított be, ám elmondása szerint nem a reflexeivel volt a gond, hanem a kelleténél csúszósabbnak érezte a kanyarokat, és inkább visszavett a tervezett tempóból. Ezt követően azonban a norvég felszívta magát – a nap folyamán öt szakaszon nem talált legyőzőre, és miután kivételesen a Citroen-nek sem adódtak hátrányt jelentő technikai gondjai, így egy erősebb előnnyel, 25,9 másodperccel gyorsabb tempóval állhatott fel a dobogó legfelső fokára szombaton este Pécsett.
A második leggyorsabb idő Bútor Róbert neve mellé került, aki mivel egy Citroen C3 WRC-vel szelte a Mecsek kanyarjait, ezért az ORC kategória résztvevőjeként állhatott rajthoz a sorozat negyedik állomását. A lendületes autózás egy árokjárással kezdődött Robinak, akinek javára legyen mondva, hogy ehhez a királykategóriás fenevadhoz azért tényleg hozzá kell szokni, hiszen eszméletlen lendületet képes diktálni. Mivel a bajnokság számára nem érdekes, ezért ígéretéhez híven és tiszteletben tartva a kemény bajnoki küzdelmeket a cél előtt kiállt a második helyről
Hadik András ezúttal is egy erős szereplésnek köszönhetően gyarapíthatta bajnoki pontjainak számát. A Ford Fiesta R5 MKII-essel rajthoz álló versenyző több második időt is sikeresen hozott a Baranya megyei pályákon, mely a dobogós eredményéhez határozottan hozzájárult június utolsó hétvégéjén. Mögötte, Bútor kiállását követően a harmadik helyen Grzyb érkezett 4,6 másodperccel gyengébb teljesítménnyel, míg a negyedik helyen Velenczei Ádám zárta a pécsi kilométereket.
Ostberg első magyar győzelmével zárult a Mecsek Rally. A legjobb tíz közé egyébként még Klausz Kristóf, Osváth Péter, Bodolai László, Tóth Tibor, Gyarmati Ariel és Rongits Attila verekedte be magát. Jogosan merül fel a kérdés, hogy a mindig élmezőnyben toporgó Turán Frigyes vajon hova tűnt a legjobbak közül – a Korda Racing versenyzője az utolsó előtti, alsómocsoládi részen dobta el a Volkswagent.
A páros sértetlenül megúszta az incidenst, de az autó oly mértékben károsodott, hogy esélytelen volt számukra a folytatás. Hasonlóan idő előtti befejezésre kényszerült az előző, salgói futam győztese, Csomós Miklós is. A Skoda Fabia R5-össel Mixiék egy padkának nekicsúsztak a szombati legelső szakaszon, mely következtében a futómű megsérült, így a kiállás mellett voltak kénytelenek dönteni a srácok.
Ezúttal is egy újabb, rövidebb lélegzetvételűnek számító szünet következhet Baranya megye útjai után – a Dunántúlon maradva július 16-ával a Székesfehérvár-Veszprém Rallye várja a párosokat két versenynappal és közel 150 versenykilométerrel.
A 2021-es Mecsek Rallye végeredménye (nem hivatalos):
1. Mads Östberg/Torstein Eriksen – Citroen C3 Rally2 1:12:07.1
2. Bútor Róbert/Tagai Róbert – Citroen C3 WRC +25.9
3. Hadik András/Kertész Krisztián – Ford Fiesta R5 MK II +33.6
4. Grzegorz Grzyb/Adrian Sadowski – Skoda Fabia Rally2 Evo +38.2
5. Velenczei Ádám/Bacigal Igor – Skoda Fabia R5 Evo +1:38.3
6. Klausz Kristóf/Csányi Botond – Skoda Fabia Rally2 Evo +2:35.7
7. Osváth Péter/Papp Tamás – Skoda Fabia R5 +2:44.2
8. Bodolai László/Deák Attila – Ford Fiesta R5 MK II +3:47.4
9. Tóth Tibor/Szabó József – Skoda Fabia R5 +4:30.5
10. Gyarmati Ariel/Kocsis György – Mitsubishi Lancer Evo9 +6:01.3
Forrás: Rallysport.hu