Nasser Al-Attiyah megnyerte a Marokkó Rallyt és világbajnok.
-
Új!
KMX-9 V3 Graphic 6 🏎
288,10 € Ár az ÁFA-t tartalmazza Kosárba Ennek a terméknek több variációja van. A változatok a termékoldalon választhatók ki -
Új!
Tech-1 K V3 🏎🧤
106,67 € Ár az ÁFA-t tartalmazza Kosárba Ennek a terméknek több variációja van. A változatok a termékoldalon választhatók ki -
Új!
ZX Evo V2 Maszk 🔥
85,32 € Ár az ÁFA-t tartalmazza Kosárba Ennek a terméknek több variációja van. A változatok a termékoldalon választhatók ki
A Marokkó Rally utolsó szakaszán Sebastien Loeb volt a leggyorsabb a Daciával, de a versenyt Nasser Al-Attyiah és Edouard Boulanger nyerte, és ezzel a világbajnoki címet is megszerezték.
Hetedik alkalommal nyerte meg a Marokkó Rallyt Nasser Al-Attyiah, akinek az volt a fontos, hogy hibátlanul tejesítse a zárószakaszt, hiszen több mint 9 perces előnnyel rajtolt péntek reggel a 273 kilométeres speciálon. A feladat sikerült, Al-Attyiah nyolcadikként ért célba, és ezúttal is megelőzte a vb-rivális Yazeed Al Rajhit, így megérdemelten nyerte a versenyt és ezzel sorozatban harmadszor a vb címet.
A Dacia győzelemmel kezdte a tereprally versenyzést, ráadásul a zárónapon Sebastien Loeb volt a leggyorsabb, így még egy szakaszgyőzelmet is bezsebeltek. Loeb két Toyotát előzött meg, Seth Quintero és Denis Krotov szerezte meg a nap második és harmadik helyét. A negyedik pozícióban is egy Toyota ért be Lucas Moraes-szel, mögötte Carlos Sainz végzett a Forddal.
A verseny dobogójára Al-Attiyah mellé Sebastien Loeb és Guillaume de Mevius állhat. Al Rajhi negyedik helyen zárta a versenyt, a vb-t pedig másodikként, a vb harmadik pedig a Marokkóban 14. Lucas Moraes lett.
Nasser Al-Attyiah a Dakaron kiesett, majdnem hátat fordított a Prodrive-nak, de végül Abu Dhabiban mégis folytatta velük és nyert, majd Portugáliában is első lett. Argentínában egy büntetés után a második helyen ért célba, majd Marokkóban is első lett, de már a Daciával, amivel magabiztosan nyerte a világbajnokságot.
A Ford is jól mutatkozott be Marokkóban, igaz kevésbé meggyőzően, mint a Dacia, ám nem szabad elfelejteni, hogy miközben a Sandrider a Prodrive műhelyében készül, a Fordot a tereprallyban még újoncnak számító M-Sport építi.
A Marokkó Rali végeredménye (autósok):
1. Al-Attiyah/Boulanger Dacia 14:26:34
2. Loeb/Lurquin Dacia +5:10
3. De Mevius/Baumel Mini +13:45
4. Al-Rahji/Gottschalk Toyota +23:30
5. Quintero/Zenz Toyota +29:31
Forrás: Rallycafe.hu