Változott a rally VB hybrid szabálya.
A rally világbajnokságon az idén bevezetett király kategóriás hybrid meghajtású Rally1-es versenyautók sajnos nem hibátlanok és a legbosszantóbb hibák oka a Compact Dynamics cég által szállított hybrid rendszer. Ugyanis az a szabály, hogy amennyiben az autókban dolgozó nagyfeszültségű, 100 kW-os elektromos rendszer hibát jelez akkor a versenyzőknek félre kell állniuk. Még akkor is ha az autó egyébként mozgásképes és az elektromos/hybrid rendszeren kívül semmi baja nincsen.
-
Martini Racing Díszpárna
34,29 € Ár az ÁFA-t tartalmazza Kosárba Ennek a terméknek több variációja van. A változatok a termékoldalon választhatók ki -
Martini Racing Sporttáska 💼
124,46 € Ár az ÁFA-t tartalmazza Kosárba
Változott a rally VB hybrid szabálya. Ráadásul amíg a Compact Dynamics emberei nem ellenőrzik a rendszert, az autóhoz hagyományos értelemben vett szerelő nem is nyúlhat hozzá. Emiatt a kiállási szabály miatt a legutóbbi Svéd rallyn a Hyundai-os Ott Tanak és a Toyotás Elfyn Evans bukta el a pontszerzés lehetőségét.
A Svéd rally idejéig ugyanis az volt a szabályban, hogy ha valamelyik pilóta műszaki hiba miatt kiáll a napi versenyből és kihagyott gyorsaságonként 10 perc büntetést kap. Ez nagyon sok, gyakorlatilag ledolgozhatatlan. Főleg annak fényében sok a 10 perc, hogy ha a hybrid rendszer miatt kell kiállniuk, de maga az autó egyébként működő/versenyképes.
Ezért a csapatvezetők presszionálni kezdték az FIA-t, hogy vizsgálja felül a szabályrendszerét és adjon valami enyhítést az ilyen esetekre. A héten összeült Motorsport Világtanács ezért úgy határozott, hogy amennyiben egy versenyzőnek a hybrid rendszerre visszavezethető műszaki hiba miatt kell feladnia a napi versengést akkor az eddigi 10 perc/kihagyott gyorsasági időbüntetést 2 perc/kihagyott gyorsasági időbüntetésre módosítja. A módosított szabály már az április végi Horvát rally VB futamon érvénybe lép.
Változott a rally VB hybrid szabálya. A szabálymódosításon felül az FIA a gyártókkal való konzultációt követően egy további szezon közbeni tesztnapot is engedélyez számukra.
Az eddig eltelt két rally VB futam alatt a Svéd rally volt az első olyan futam ahol a hybrid egységek közvetlen hatással voltak az eredményekre.
A szezonnyitó Monte-Carlo rallyn csupán azért kapott bírságot néhány pilóta mert a kijelölt elektromos zónában használta az autó benzin motorját, de a hybrid rendszer hibájáról nem lehetett beszélni.
Forrás: tommy-autosport.blog.hu