A francia egyesület három évvel ezelőtt már tartott egy tizenkét hónapos szünetet a világbajnokságon és az idei vegyes érzelmeket kiváltó szezon után a márka jövője újból bizonytalannál vált a sorozatban.

Hivatalos közlemény egyelőre nem látott napvilágot, így a Citroen csapatának jövőjét illetően még nem lehetünk semmiben biztosak. A márka részéről egy szezon kihagyása nem lenne újkeletű dolog – 2016-ban egy évet a sorozattól távol töltöttek, mely hónapok alatt keményen dolgoztak azon a C3 WRC fejlesztésén, mellyel az idei évben is harcoltak a világbajnokságon.

A munka azonban nem feltétlen hozta meg gyümölcsét – voltak ugyan események, ahol képes volt a dobogó legfelső fokán ünnepelni a Citroen, ám inkább negatív élményekkel gazdagodtak a francia egyesület versenyzői, mint sikerélményekkel. A tűzhöz közel élő autosport.com ugyan kapcsolatba lépett a Citroen Racing-gel és a PSA Motorsport anyacéggel, de egyikük sem hajlandó kommentálni a felmerült pletykákat, vagy tényeket. Az érdeklődések közepette azonban kiderült, hogy a Citroen Racing csapat vezetője, Pierre Budar magas szintű megbeszéléseket folytatott a Citroen vezérigazgatójával, Linda Jackson-nal a csapat jövőjéről, miután a múlt hónapban egy csalódást okozó spanyol futamot tudtak le. Jackson saját pozícióját a Citroen-nél szintén vizsgálták, és a javaslatok alapján hamarosan a Mitsubishi korábbi gyártási vezetője, a francia Vincent Cobee válthatja le.

Újabb mélyponton a Citroen Racing

A Citroen harmadik, rali világbajnokságtól való távozásának lehetősége a sorozat jelenlegi korszakában felerősödött azzal, hogy a PSA szerdán bejelentette a Peugeot márka vonatkozásában a 2022-es Endurance (WEC) világbajnokságot. Az egyik forrás azt mondta az Autosportnak: “A Citroen nem indul jövőre a Rali Világbajnokságon ez 99%.”

A franciák 2019-ben két autós programot folytattak, amelynek középpontjában Sebastien Ogier versenyzői címének védelme állt. A pontot az i-re a szervokormány problémája tette fel, mellyel Ogier keményen megküzdött az elmúlt hónapban Spanyolországban, ahol megszakadt hat éve tartó győzelmi sorozata. A csapattárs, Esapekka Lappi motorproblémája tovább súlyosbította a csapat spanyol szenvedését azáltal, hogy a finn végleg a pálya szélére kényszerült a katalán pályákon.

Három szezon alatt a C3 WRC mindössze hat győzelmet szerezett negyven rajthoz állásból. Összehasonlítva a legújabb generációs autót a márka fénykorával – a Citroen ötvenhat fordulóból harminchatot nyert meg, amelyeket a C4 WRC-vel támadott meg. Ugyancsak uralta a versenyzők és a gyártók bajnokságát – 2003 és 2012 között 17 címet nyert, miközben Sebastien Loeb ült a volánnál.

Tovább gondolva a felállást, a Citroen távozása Ogier számára lehetővé teszi, hogy csatlakozzon esetlegesen a Toyotához a következő szezonban, miután az újonnan koronázott bajnok, Ott Tanak a Hyundai csapatát választotta. Esapekka Lappi esetében az opciók korlátozottabbak, hiszen tizenkét hónappal ezelőtt távozott a finn a Toyotától, így számára az M-Sport Ford merül fel következő lehetőségnek.

Forrás: Rallysport.hu