Óvatosságra inti Tanak az észt szervezőket.

Ott Tanak egyike azon versenyzőknek, aki lelkesen várja a világbajnokság szeptemberi folytatását. A Hyundai színeiben a hazai pálya előnyeit élvezheti a sorozat folytatásaként az észt versenyző, ugyanakkor aggodalmát fejezte ki a tavalyi tapasztalatok alapján a már-már agresszív ugratókra vonatkozóan.

Mindazok ellenére, hogy bizakodva tekint a Rally Estonia elé, Ott Tanak hangsúlyozta a szervezőknek, hogy óvatosak legyenek a szeptemberi megnyitó VB forduló szakaszain az ugratók készítésében.

A tavalyi észt megmérettetés igen emlékezetes élményeket adott a résztvevőknek, mint promóciós esemény, ám 2020-ban első alkalommal jelenik meg Tanak otthona a világbajnokság menetrendjében.

Az esemény szervezőgárdája a gyorsaságikon nagyon komolyan elkezdtek dolgozni, hogy nagyobb magasságokat teremtsenek az ugrásokhoz, lényegében a finn hullámvasutazást szeretnék visszaadni.

Termékeinket ide kattintva megtekintheti…

Versenyfelszerelések több gyártó választékát megtalálod kínálatunkban. Versenyfelnik mellett utcai ruházati termékek és sok-sok más amiért érdemes pár percet elidőzni oldalunkon… 🙂

Nem szabad megfeledkeznünk többek között Elfyn Evans élményeiről a két VB fordulót hanyagolnia kellett, miután tavaly Észtországban egy erősebb leérkezéssel hátsérülést szenvedett el.

Óvatosságra inti Tanak az észt szervezőket. Tanak egyébként azt mondta a DirtFish-nek, hogy még nem látta idén a szakaszokat testközelből a múlt hónapban kiadott menetrendnek. “Az egyetlen dolog, amit olvastam, az az, hogy még mindig nagyon sok utat építenek.” – mondta Tanak. “Ha jól tudom, több mint 20 kilométer már megvan, de még mindig dolgoznak.

Néhány ugratót is építenek a szokásos szakasz rendezgetés mellett. Alapvetően extra anyagot tesznek a természetes ugratókra, hogy az autók még látványosabb pillanatokat éljenek meg. Szerintem tavaly egy kicsit túl messzire mentek, remélhetőleg tanultak belőle, és nem fogják újra elkövetni ezt a hibát.”

Az észt versenyző hozzátette, hogy az ugratókkal kapcsolatos munkák elősegíthetik a szervezők erőfeszítéseit az átlagsebesség csökkentésében, ugyanis tavaly Tanak a 121 km/h átlagsebességet elérve tudta megszerezni a dobogó legfelső fokát. „Ha technikásabbá teszik az ugrásokat, akkor némi sebességcsökkentés eszközölhető. Ha kanyar közeli ugratóról beszélünk, akkor például duplán odafigyelünk a tempóra.” – mondta Tanak.

Hat hónappal a rövidített Mexico Rally befejezése után a Rally Estonia szeptember 4-én pénteken indul egy shakedown-os bemelegítéssel az Abissaare-i versenypályán. Folytatásként még egy szuperspeciál kerül teljesítésre Tartu városában. Szombaton kettő körben öt gyorsasági szakasz került kijelölésre, 145 versenykilométert lefedve. A közel 20 kilométeres Prangli szakasz a leghosszabb rész. A nap 6:33-kor kezdődik és este 19:24-kor fejeződik be. A vasárnapi indulás a parc ferme-ből 6: 02-kor lehetséges, hat szakasz során összesen 84 versenykilométert teljesíthetnek a párosok. A dobogó Raadi-ban kerül felállításra. és 15:30-tól ünnepelhet az esemény leggyorsabb versenyzőpárosa.

Forrás: Rallysport.hu