Két kategóriában is gyári csapattal kezdi a 2020-as VB szezont a Hyundai Motorsport. A királykategóriában Ott Tanak, Thierry Neuville és Sebastien Loeb jut szóhoz Monacóban, míg az R5-ösök mezőnyében Veiby és Gryazin is harcba száll.

A 2019-es konstruktőri bajnoki címet követően a Hyundai Motorsport arra törekszik, hogy erős eredménnyel kezdje meg hetedik szezonját a Rali Világbajnokság szezonnyitó állomásán, a január 23–26. között megrendezésre kerülő Rallye Monte-Carlo-n.

Mivel a csapat friss igazolásként szert tett a 2019-es világbajnok versenyzőre és navigátorára, az egyesület bízik abban, hogy a most már igen sokoldalú versenyzői felállásnak köszönhetően a lehető legerősebb csomaggal rendelkezik 2020-ban, és minden egyes kategória év végi elsőségére eséllyel pályázhat.

A Rallye Monte-Carlo komoly kihívást jelent minden egyes résztvevő számára a szezon első fordulójában. Ahogy a szakaszok a magassággal változni kezdenek, úgy módosulnak az időjárási viszonyok, valamint a hó, a jég és az aszfalt keveréke kerül játékba – a gumiabroncsok választása és a koncentrációs szint kulcs a sikerhez. A Hyundai Motorsport mindhárom párosa jól ismeri a Rallye Monte-Carlo komplexitásait és nehézségeit. 2019-ben Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul érte el a csapat eddigi legjobb eredményét Monte-Carlo-ban, mindössze 2,2 másodperccel maradtak el a győztes időeredménytől. Ott Tanak és Martin Jarveoja, azaz a bandába újonnan érkező tagok három egymást követő dobogóval rendelkeznek a Hercegségben, míg a hétszeres Monte nyertes duó, Sebastien Loeb és Daniel Elena a harmadik helyre álltak a Hyundai i20 Coupe WRC-vel 2019-ben. Mindhárom egység decemberben tesztelt a Sisteron régióban, majd január közepén egy napot még a tesztelésnek szentelnek, hogy a lehető legjobban felkészüljenek a feladatra.

Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke: “Készen állunk arra, hogy szembeszálljunk az új szezonnal. Nem titkoljuk azon törekvéseinket, hogy tovább menjünk, mint tavaly, és 2020-ban megnyerjük a gyártói, a versenyzői, illetve a navigátori bajnokságot. Mindig van fejlesztési lehetőség, és a hangsúly az autó megbízhatóságának és teljesítményének maximalizálására helyeződött az elmúlt hetekben, hogy minden eseményen képesek legyünk harcolni. Mindenki keményen dolgozik a szezonon kívüli időszakban is, és munkánk gyümölcse akkor érik meg, amikor a Hyundai i20 Coupe WRC megérkezik a monacoi rajthoz. Riválisaink is az előnyeik hangsúlyozására törekednek, tehát a cél az, hogy minden futamon a lehető legerősebb eredményt próbáljuk meg elérni.”

Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (#11 Hyundai i20 Coupe WRC)

A 2019-es bajnokság második helyét elérő párosa
Tizenkét hónappal ezelőtt a dobogó középső fokát csípték el Monte-Carlo-ban 2,2 másodperccel elmaradva a győztes időtől

Neuville: “A Rally Monte-Carlo szokásához híven útjára indítja a szezont, ahol egyenesen a sötét szakaszokba vágunk bele. Nagyon nehéz esemény, a gumiabroncsok választása kulcsfontosságú. Nehéz verseny, ahol keményen kell küzdeni – jó ütemű jegyzetekre, valamint pontos információkra van szükségünk az időjárást elemző csapattól. A szakaszok eltérő magasságánál a magas koncentráció kulcsfontosságú. A körülmények folyamatosan változnak, és számunkra a legveszélyesebb a fekete jég. Néhány éve már azért versenyzünk Gap környékén, és tudjuk, mely szakaszok azok, melyek egész nap árnyékban vannak és melynek kanyarjai csúszósak lehetnek, de Monaco mellett mindig vár néhány meglepetés.”

Ott Tanak/Martin Jarveoja (#8 Hyundai i20 Coupe WRC)

A Hyundai Motorsport legújabb párosa határozottan készen áll az első esemény teljesítésére
Az észt srácok az elmúlt három évben dobogón fejezték be a monacoi eseményt

Tanak: “Az új év kezdete a szezon valószínűleg legigényesebb rendezvénye. Ahhoz, hogy még nagyobb kihívást jelentsen, van egy új csapatunk és új autónk, amelyet megtanulhatunk, miközben pontosan kezeljük a trükkös körülményeket. Nem vagyunk egyszerű helyzetben, de fontos a jó rajt és a pontok gyűjtése. A január végén zajló rendezvényen a körülmények általában kiszámíthatatlanok és sok minden függ a magasságtól is. Van, hogy az alacsonyabb részeken száraz aszfalton autózunk, ám hirtelen fagyos kanyarok nehezíthetik a versenyzést, ahogy emelkedik a magasság. Összességében készen állunk, és várjuk a rajtot.”

Sebastien Loeb/Daniel Elena (#9 Hyundai i20 Coupe WRC)

Öt autóval kezdi VB szezont a Hyundai

A kilencszeres világbajnok páros második szezonját kezdheti meg a Hyundai színeiben
Ahogy a csapat többi párosa, korábbi eredményeikre építve Loeb és Elena is határozottan esélyesek a monacoi dobogóra

Loeb: “Soha nem tudhatod, mire számíthatsz a Rallye Monte-Carlo szakaszain. Lehet, hogy teljesen száraz vagy éppen nedves az út, de az sem kizárt, hogy hóréteg borítja, ami megváltoztatja a vezetési feltételeket. Akár még egy szakaszon belül is kanyarról kanyarra változhatnak a körülmények, ami azt jelenti, hogy a gumiabroncsok választása még nagyobb hangsúlyt kapnak a januári hétvégén. Meg kell találni a megfelelő ritmust, hogy gyorsak legyünk, anélkül, hogy nagyobb kockázatot vállalnánk. Ezt a rendezvényt a fejeddel kell megközelítened; nemcsak nyomni kell neki, hanem jól kell megítélni a sebességet. Bízom benne, hogy az előző évek tapasztalataira építve egy erős eredményt sikerül hozni a csapatnak.”

WRC 2 – RALLYE-MONTE-CARLO
A monacoi hétvégén a Hyundai Motorsport WRC 2-es csapata és a RedGrey Team első ízben futtatja közösen a Hyundai i20 R5-ös legfrissebb fejlesztését két kiváló versenyző jóvoltából. A norvég-svéd kettős, Ole Christian Veiby és Jonas Andersson mellett még egy orosz páros, Nikolay Gryazin és Yaroslav Fedorov öltheti magára a csapat egyenruháját január 23-26. között.

OC Veiby: “Alig várjuk, hogy elrajtolhassunk a Hyundai i20 R5-össel és megkezdjük első szezonunkat a csapat támogatásával. Ez lesz az első alkalom, amikor versenyképes forgatókönyv szerint működtetjük az autót, és bízunk benne, hogy felhasználhatjuk az R5 kategóriában korábban szerzett tapasztalatainkat a jó eredmény eléréséhez.”

Nikolay Gryazin: “Heteket és hónapokat jelentő felkészülések után végre megkezdhetjük a szereplésünket az i20 R5-össel a Rallye Monte-Carlo keretében. Nem lesz könnyű feladat, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy jól fogadjuk és kezeljük az előttünk álló kihívásokat. Örülünk, hogy együtt dolgozhatunk a Hyundai Motorsporttal, és megmutathatjuk, mire képes az i20 R5-ös legújabb fejlesztése.”

Forrás: Rallysport.hu