Hosszú bizonytalanság után megszületett a döntés, miszerint idén is megrendezésre kerül a Világbajnokság svéd állomása, ennek ára, hogy mindössze 180 versenykilométerrel kell megelégednie a mezőnynek.

A svédországi Varmland régióban és a verseny Norvégiát érintő részén mutatkozó szokatlanul meleg időjárás igencsak megnehezítette a világbajnokság második állomásának megrendezését. A helyi szervezők és az FIA sportdelegátusa, Timo Rautiainen segítségével tüzetesen átvizsgálták a gyorsasági szakaszokat. A gárda testközelből ellenőrizte a sorozat egyetlen téli fordulójának feltételeit. A helyzetet felmérve a végleges döntés kedden este született meg – a svéd rali szervezői, az FIA, és közvetlen a világbajnokság rendezője és a gyári csapatok megvitatták, és megállapodtak az útvonal-javaslatról.

Az esemény az eredeti tervek szerint mind a négy napot magába foglalja, egy módosított útvonallal, amely a szervezők véglegesítésére vár. Az új menetrend körülbelül 180 kilométer látványosnak ígérkező össztávot fog tartalmazni, ahol teljes bajnoki pontokat kapnak a résztvevők. A február 13-ai, csütörtök esti rajtceremóniát követően a szokásos karlstadi szinkronpályán hangolódnak rá a hétvégére a párosok.

Pénteken reggel az irányt a norvég Hof-Finnskog és Finnskogen szakaszok felé veszik, valamint a svéd határon átnyúló Nyckelvattnet gyors biztosítja a lehetőséget a versenyzéshez. Az első teljes versenynap – csak úgy, mint a szombat, a Torsby résszel zárul, melynek célja a szervizpark szomszédságában került kijelölésre. Vasárnap a legnagyobb durranást a Likenas szakasz második köre jelenti majd, melyen a plusz pontokért is megküzdhetnek a versenyben maradt párosok.

“Fantasztikus dolog, hogy meg tudjuk erősíteni, idén is lesz Svéd Rali!” – mondta Glenn Olsson, az esemény vezérigazgatója. “Minden kollégám rendkívül keményen dolgozott az elmúlt néhány napban, hogy meg tudjuk rendezni a világbajnokság második futamát, és örülök, hogy a rajongók, a tévénézők és a versenytársak élvezhetik a sorozat egyik leglátványosabb futamát.”

Forrás: Rallysport.hu