Nehéz versenyre készül a Citroen

Nehéz versenyre készül a Citroen

A bajnokság második felébe lépve a Citroen csapata határozott elképzelésekkel érkezik Szardínia szigetére – Sebastien Ogier és Esapekka Lappi első rajtpozíciója miatt igyekszik menteni a menthetőt, Lappi azonban az első pillanattól fogva támadásba szeretne lendülni.

Konzisztens teljesítményt mutat a Citroen mérlege a szezon második feléhez érkezve – az év eleje óta hét versenyen hét dobogós pozíciót követelt ki magának a márka, és a C3 WRC-ben eddig vitatott összes fordulóban bizonyított legalább egy szakaszgyőzelemmel. A csapat két egysége közül különösképpen a világbajnok címvédő páros dominált az eseményeken – Sebastien Ogier és Julien Ingrassia valóban a következetesség királyai. A szigeten aktív pályafutásuk során három győzelmet már megszereztek (2013, 2014 és 2015), és idén egyértelműen arra fognak törekedni, hogy gyarapíthassák elsőségeik számát egy kiegyensúlyozott és problémamentes hétvége keretében. A Citroen szardíniai tapasztalata ellenére, ahol a csapat öt alkalommal szerezte meg a dobogó legfelső fokát, kemény feladat előtt át ebben az évben, ha a legjobb szeretne lenni, mivel Ogier és Ingrassia a pénteki napon az első lesz a szakaszokon, így lényegében hátrányban lesznek a később érkező, már tisztább úton versenyző párosokkal szemben. A tesztelések alkalmával természetesen erre is próbáltak ügyelni a mérnökökkel karöltve, és nem titkolt célja a párosnak a lehető legtöbb pont begyűjtése, biztosítva ezzel a versenyben maradást az év végi elsőségért, mely már a hetedik bajnoki címet jelenthetné az Ogier/Ingrassia duónak.

Esapekka Lappi és Janne Ferm számára a 2017-es szardíniai szereplés jelent felejthetetlen emlékeket – két éve a finn páros hat szakaszgyőzelemmel mutatta meg potenciálját, melyek közé a powerstage elsőség is beletartozik. Ez tehát egy olyan esemény, melyet Lappiék jól ismernek, és a pénteki napon egészen kedvező rajtpozícióból, kilencedikként kezdhetik meg a versenykilométerek gyűjtését. A portugáliai kudarcok után nem titkolt célja a kettősnek egy erős szereplés és egyben bizonyítás önmaguk és természetesen a csapat számára.

Szardínia Portugáliával összefűzött eseményként van számon tartva az idei esztendőben, hiszen a két futam között mindösszesen két hét van. A felkészülésre így Portugália előtt került sor – május közepén Szardínia szigetén tesztelték a C3-ast a csapat versenyzői, a futamon régebben használt gyorsasági szakaszokon.

Pierre Budar, a Citroen Racing Team csapatfőnöke: “Ez a rali mindig komoly kihívást jelent a résztvevők és az autók számára egyaránt. Különösen nehéz lesz Sebastien és Julien számára, mivel az első napon a riválisok előtt tisztítják az utat. Az első pozíció itt még nagyobb hátrányt jelent, mint Portugáliában. Ez ugyan nehézséget hoz magával, de tudjuk, hogy a srácokban megvan a potenciál és páratlan képességekkel rendelkeznek. Biztosak vagyunk abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy megbirkózzanak azzal, ami egyértelműen hátrányt jelent a számukra, különösen azért, mert a Portugália előtt megtartott tesztek lehetővé tették számunkra a C3 WRC további fejlesztését. Eközben Esapekkának nagyszerű esélye van a kilencedik rajtpozíció miatt. Itt az alkalom, hogy megmutassa következetességét a versenyen, és a rajt pillanatától domináljon egészen az utolsó méterekig. Biztos vagyok abban, hogy ő is mindent elkövet majd a sikeres szereplés érdekében.”

Sebastien Ogier: “Szardínián az első rajtpozíciónk azt jelenti, hogy foggal és körömmel kell kapaszkodnunk, ha a győzelemért szeretnénk harcolni. Úgy tűnik, az időjárás sem lesz mellettünk, ugyanis egyelőre nem jeleznek esőt az idei megmérettetésre. Összességében egy igen nehéz hétvégére számítok, de ahogy máskor is, ezúttal sem fogok másra törekedni, mint a legjobb formámra, aztán majd meglátjuk, hány pontot sikerül begyűjteni. A C3 WRC egyértelműen sokat javult és jó érzésem volt Portugáliában. Ezúttal az első napra nagyon kell koncentrálnunk, hiszen igen komolyan meg fogja határozni a többi versenynapot a számunkra.”

Rajthoz állások száma: 11
Legjobb eredmény: 1. (2013, 2014 és 2015)

Esapekka Lappi: “Portugália nem a tervek szerint alakult, de feldolgoztuk, és levontuk belőle a tanulságot. Szardínia esetében egy olyan futamról beszélünk, ahol nem tudsz állandóan maximumon autózni, különösen a második körökben, mert gondolni kell az autóra és a laza sziklákra, melyek az úton és annak szélén megbújnak. Tekintettel arra, hogy az első napon kilencedik pozícióban vagyunk a rajtsorrendben, mindenképpen előnyt kell faragnunk belőle. Amit tudunk, természetesen megpróbáljuk majd belőle kihozni. Ha ugyanazt a sebességet hozzuk, mint Portugáliában, és a három nap alatt nem követünk el hibákat, akkor jó eredményt kell biztosítanunk. Elhatároztam, hogy szilárd, következetes teljesítményt nyújtok mindhárom napon. Ez lesz az elsődleges célom a hétvégén.”

Rajthoz állások száma: 4
Legjobb eredmény: 3. (2018)

Forrás: Rallysport.hu

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://avc.hu/wp-content/uploads/2018/02/AVC_HATTER.jpg);background-size: cover;background-position: top center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 500px;}