Külön válnak Loeb és Elena útjai.
A rali kilencszeres világbajnok párosa, Sébastien Loeb és Daniel Elena mindenki legnagyobb meglepetésére hivatalosan is bejelentette, hogy a közösen, versenyzőként és navigátorként, eltöltött 23 éves sikeres pályafutást követően elválnak útjaik.
A francia – monacoi kettős 79 rali világbajnoki győzelemmel és 119 dobogós eredménnyel büszkélkedhet 2001 és 2020 között. Elena a francia L’Équipe sportmagazinnak elmondta: „Seb nemrégfelhívott, hogy tudassa velem, hogy egy másik versenyző mellett folytatja pályafutását. Azt mondta nekem, hogy a Prodrive kérte, hogy ez megtörténjen, ugyanis nem vagyok elég motivált, és túl sok navigációs hibát követtem el a legutóbbi Dakar során.”
Elena közzétett egy videót közösségi média csatornáin, ahol elmélkedett Loeb-bel kapcsolatosan, többek között a WRC-s Citroenes korszakra is fókuszálva, illetve szó esett még a Peugeot-val megtett kilométerekről. A Dakaron 2016 és 2019 között tapasztalt sikeres partnerségről. Ebben a videóban Elena azt mondta: „Nézzük meg együtt előző Dakaros szerepléseink adatait. 2016-ban négy szakaszt nyertünk; Peterhansel hármat, Sainz kettőt, Nasser kettőt. Abban az évben nyertük a legtöbb szakaszt. Nem tudom, hogyan kell navigálni?! Az volt az első évem.”
Termékeinket ide kattintva megtekintheti…
Külön válnak Loeb és Elena útjai. Az igaz, hogy Loeb és Elena nehéz időszakot éltek meg a 2021-es Dakaron, mindketten küzdöttek azért, hogy megismerjék az új elektronikus navigációs rendszert. Sok más versenyzőhöz hasonlóan a duó több navigációs problémával és mechanikai problémákkal is szembesült, amelyek végül a Prodrive által vezetett Bahrain Raid Xtreme első nekifutásának sikertelenségét jelentette.
Elena határozottan utalt rá, hogy a 2021-es szereplés navigációs hibái nem reprezentálják őt, mint navigátort. „Rendben, kissé elvesztettem a fonalat az első szakaszban, mert fel kellett fedeznem az új digitális táblagépet és annak működését, de nem hiszem, hogy többet hibáztunk volna, mint mások.” – mondta a monacoi. „Két alkalommal álltunk dobogóra (2017-ben a másodikok voltunk a Peugeot-tal, harmadikok pedig a 3008DKR-rel, a PH Sporttal 2019-ben), és talán mi vagyunk az a páros, amelyik a legtöbb részt nyerte azon a négy Dakaron, amelyen rajthoz állhatott.”
Elena ezután visszavágott a Prodrive-nak, és azzal vádolta meg a brit csapatot, hogy nem vette figyelembe saját, Loeb vagy a BRX csapattársa, Nani Roma tanácsát.
„Azt mondták, hogy Elena nem tudja, hogyan kell navigálni. Elena rossz, túl sok időt veszít Loeb számára.” Az elgondolás és Elena kiborulásának lényege, hogy az autó nem győzelemre készült, a csapat teljesen strukturálatlan. Soha nem hallgatták meg a versenyzőket, pedig órákat töltöttek a mérnökökkel, hogy egyeztessenek, mit kell tenni, mit nem, hogy megpróbáljanak Dakart nyerni, szilárd autót építeni.
Loeb elmondta, hogy 23 évnyi együttműködés után meghozni a döntést, hogy elszakadjon Elenától, nagyon nem volt könnyű.
„Nagyon nehéz volt erőt venni magamon, és elmondani, hogy az elmúlt 23 évnek vége.” – mondta Loeb a L’Équipe-nek. „Sokat beszélgettünk a Prodrive-val, és miután elemeztük a legutóbbi Dakar szereplésünket, arra a következtetésre jutottunk, hogy a legjobb lenne mást kipróbálni. 47 éves vagyok és szerintem már nem sok év áll előttem, hogy megnyerjem a Dakart, ezért szeretném magamnak a legnagyobb esélyt megadni. Az idő eldönti, hogy helyes döntést hoztam-e. De ez nem változtatja meg a kapcsolatomat Daniellel, akivel óriási sikereket értünk el.”
Külön válnak Loeb és Elena útjai. A döntés ellenére természetesen Elena sem orrolt meg komolyabban barátjára. „Seb, nem szól semmi ellened, mindig mögötted leszek, társak maradunk. Ezt írta nekem, miután 2013-ban elhagytuk a WRC-t: „Szerencsés vagyok, hogy megismerhettelek. Nekem is volt szerencsém találkozni veled, és sok sikert kívánok az új navigátorodhoz.”
Forrás: Rallysport.hu