Hadik nyerte a Székesfehérvár Rally első napját

Hadik nyerte a Székesfehérvár Rally első napját

Hadik András áll az élen a Székesfehérvár rali első versenynapját követően. A bajnoki címvédő után Vincze Ferenc következik, míg a harmadik helyet Velenczei Ádám érdemelte ki – az izgalom pedig garantált vasárnapra, hiszen a dobogósok öt másodpercen belül követik egymást.

Három gyorsasági szakasszal, illetve egy nézőcsalogató másfél kilométeres városi szuperspeciállal meg is kezdődhetett szombaton kora délután az országos bajnokság harmadik megmérettetése. A 2019-es Székesfehérvár rali az előző évekhez hasonlóan idén is az aszfaltos küzdelmek számát gyarapítja – Eger és Miskolc után az év elején még egy szombathelyi murvás futamra számíthattunk, ám az esemény törlésével nem történt talajtípus váltás – június második hétvégéjén aszfaltos körülmények között feszülhetnek egymásnak a résztvevők az értékes bajnoki pontok eldöntése érdekében.

Vincze Ferenc mondhatni ott folytatta, ahol közel tizenkét hónappal ezelőtt abbahagyta – a tavalyi esemény győztese azonnal szakaszgyőzelemmel hangolódott rá az idei harmadik versenyhétvégére. A Korda Racing autójával száguldó versenyző ugyan az élre került, de előnye nem feltétlen volt megnyugtató, hiszen a tizenhárom kilométeres Kőhányás – Pusztavám gyorsaságin csupán egy másodperces előnyre tett szert. Második nekifutásra Vincze egy harmadik időt hozott össze, melyet inkább az óvatosság a biztos célba érkezés számlájára írna, ám harmadszorra újból nem talált legyőzőre, ám végeredményben a szakaszelsőségen osztozkodnia kellett Hadik Andrással, akivel tizedre pontosan ugyanannyit autóztak.

A leggyorsabb idők ellenére Vincze a második helyről várja a folytatást. A futam vezetését Hadik András ragadta magához, aki egy enyhe náthával ugyan küzd, de több mint másfél másodperccel előzi meg összetettben a Skodás versenytársát. A miskolci versenyző számára már igazán jól jön az erős élmezőnybeli pozíció, hiszen az egri és miskolci kudarcok után mindenképpen bizonyítani szeretne hazai pályán is. Az elképzelések megvannak, a kivitelezés eddig úgy tűnik, közel tökéletes, ám vasárnap még kilenc szakaszon kell állnia a sarat Hadiknak a kék ovállal.

A dobogó harmadik fokára a szombati kilométerek után Velenczei Ádám az esélyes, akinek az eredményének köszönhetően egy újabb márka képviselteti magát a dobogón. Egy Ford és egy Skoda után a piros színekben domináló Citroen következik, melynek egészen jó beállításokat adtak meg a srácok a teszt során. Velenczei egészen közel áll nemcsak a második, hanem az első helyhez is – hátránya a futamot vezető Hadikhoz képest mindösszesen 4,4 másodperc, így szinte borítékolt a trió között a vasárnapi parázs küzdelem.

Az ORC mezőnyében az a Hevesi István ragadta magához a szombati első helyet, aki eszméletlen iramot diktálva nemcsak kategóriájában, hanem az összetettben is ott van a szeren – a Mitsubishi Lancer Evo VI-ossal az abszolút hatodik helyről várja a folytatást, úgy hogy az ötödik helyezett Osváthoz képest kevesebb mint egy másodperc a hátránya. Mögötte másodikként a kategóriában Gyarmati Ariel érkezik, aki szintén beverekedte magát a Top10-be és akinek hátránya egy tized híján tizenöt másodperc Hevesihez képest.

A 2019-es Székesfehér Rallye szombati eredménye:

  1. Hadik András/Kertész Krisztián – Ford Fiesta R5 18:08.7
  2. Vincze Ferenc/Bacigál Igor – Skoda Fabia R5 +1.8
  3. Velenczei Ádám/Zsíros Gábor – Citroen C3 R5 +4.4
  4. Balogh János/Holczer Dániel – Skoda Fabia R5 +17.8
  5. Osváth Péter/Papp Tamás – Skoda Fabia R5 +36.2
  6. Hevesi István/Józsa Péter – Mitsubishi Lancer Evo +37.1
  7. Német László/Szabó István – Skoda Fabia R5 +43.0
  8. Turán Frigyes/Bagaméri László – Ford Fiesta R5 +44.5
  9. Gyarmati Ariel/Kocsis György – Mitsubishi Lancer Evo +52.0
  10. Trencsényi József/Verba Gábor – Skoda Fabia R5 +56.4

Forrás: Rallysport.hu

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://avc.hu/wp-content/uploads/2018/02/AVC_HATTER.jpg);background-size: cover;background-position: top center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 500px;}