A mexikói futam utolsó napjának törlését követően a Hyundai Motorsport utazó nagykövetei épségben visszatértek európai központjukba, ahol ugyan látványosan lelassult, de nem állt meg az élet. A hirtelen pauzáról és a váratlanul kialakult helyzetről a csapat vezetője, Andrea Adamo számolt be.

Noha a Hyundai Motorsport dolgozói között szerencsére nincs megerősített koronavírus fertőzött, a kormány javaslata alapján a vírus terjedésének korlátozásának érdekében úgy döntöttek, hogy a személyzet önként otthonról dolgozik, hogy megvédje magát és a környezetét. Ezekben a példátlan napokban a Hyundai Motorsport gondolatai azokkal az emberekkel vannak a világ minden táján, akiket közvetlenül érint a járvány, és azokkal a kulcsfontosságú dolgozókkal, akik a jelenlegi válság kezelésében vesznek részt.

A Hyundai Motorsport csapatfőnöke, Andrea Adamo, a körülményekhez igazodva bajorországi tartózkodási helyéről adott nyilatkozatot a hogyan továbbról, közeljövőbeli terveiről, jelezve, hogy bízik a legjobban és a mihamarabbi folytatásban.

Andrea, először is a legfontosabb kérdés – mi a helyzet a Hyundai Motorsport háza táján?

Adamo: “A legfontosabb dolog most az, hogy mindenki rendben van, vagy legalábbis amennyire csak lehetséges a körülmények között. Cégünk bajorországi székhellyel rendelkezik, amelyet a múlt hét végétől bezártak. Kötelesek voltunk korlátozni tevékenységeinket, de valójában már ezt megelőzően tettünk néhány lépést, hogy reagáljunk erre a gyorsan változó helyzetre. Kollégáink egészsége és jóléte a legfontosabb prioritás.”

Milyen intézkedések történtek?

Adamo: “Mivel 27 országból több mint 250 alkalmazottal büszkélkedhetünk, ezért esélyt akartunk nekik adni arra, hogy hazatérjenek azelőtt, hogy a helyzet rosszabbra fordul. Lépéseket tettünk az otthoni környezetből való munka fenntartására, amely lehetővé tette számunkra, hogy a mérnöki munkákat, amennyire csak tudjuk, tovább folytassuk. Igyekszünk a lehető legjobban alkalmazkodni és kihasználni ezt a helyzetet.”

Mennyire egyértelműek a feladatok, az otthoni munkavégzés során egy olyan szervezetnél, mint a Hyundai Motorsport?

Adamo: “Szerencsére olyan korban élünk, ahol a virtuális eszközökön keresztüli kommunikáció nagyon fejlett és hatékony. Előzetes egyeztetések alapján online találkozókon tartjuk kapcsolatot, hozzáférünk a szerverekhez, és megpróbáljuk frissíteni egymás adatait, gondolatait. Persze ez messze áll az optimális helyzettől, de egyúttal a legnagyobb problémától is, amellyel a világ jelenleg szembesül. Nyugodtnak kell maradnunk, és készen kell állnunk arra a pillanatra, amikor visszatérhetünk a megszokott kerékvágásba.”

Mennyivel jelentett nagyobb kihívást a mexikói futam az utolsó nap lefújásával, illetve a világban uralkodó problémáktól?

Adamo: “Nem vagyunk hősök ezzel a mexikói szerepléssel, hiszen ez a munka része, ám vannak olyan emberek kórházakban, akik nagyon nehéz körülményekkel néznek szembe. Mexikóba volt egy gyors összejövetel, és megállapodtunk abban, hogy a ralit korábban befejezzük, hogy biztonságban visszahozhassuk az embereket Európába, ahol a legtöbbünk székhelye van. Voltak más kisebb csapatok is, amelyek kevesebb erőforrással tudták kezelni a helyzetet, tehát globális felelősségvállalásunk volt, így amiben tudtunk, nekik is segítséget nyújtottunk.”

Hogyan gondol vissza a három világbajnoki eseményre, amely eddig a szezonban lezajlott?

Adamo: “Fő gondolatom az, hogy a 2020-as világbajnokság már Mexikóba érkezve is furcsa volt. Az egyetlen rendezvény, amelyre azt mondom, hogy meglepetés nélkül zajlott, az a Rallye Monte-Carlo volt. Következett egy Svédország, olyan szakaszokon, amelyek meglehetősen leírhatatlanok voltak, majd Mexikó, amely a járvány miatt rövidebb lett. Ezekre az eseményekre visszatekintve nem mondhatom, hogy boldog vagyok. Igaz, megnyertük a Monte-t, tehát tisztán érzelmi szempontból elégedettek voltunk, ám volt néhány teljesítménykorlátozó esetünk. Svédországban nem voltam elégedett, Mexikóban pedig a megbízhatósággal kapcsolatban merültek fel problémák, amelyek nagyon felzaklattak. Azonban ezekből az eseményekből minden motivációt megkapunk, amelyre szükségünk van a jövőben. Most összpontosítanunk kell és rá kell jönnünk, hogy mit tehetünk jobbá.”

Ebben az időszakban kapcsolatban áll a versenyzőpárosokkal?

Adamo: “Természetesen állandó kapcsolatban vagyok a versenyzőkkel, függetlenül attól, hogy melyik kategóriába tartoznak, már csak olyan szinten is, hogy jól vannak-e. Ha valamikor, akkor pontosan most kell állandó kontaktusban lennünk. Mindannyian a társaság tagjai vagyunk, tehát mindannyiunkat be kell vonni a folyamatba.”

Egy kis idő azért jut a pihenésre, lazításra?

Adamo: “Hazudnék, ha azt mondanám, hogy most is teljes munkát végzek. Én viszonylag szerencsés vagyok, hiszen egy kis faluban élek a németországi Aschaffenburg városától nem messze. A küszöbömön van az erdő, így sétálhatok kint, és kerékpározhatok akár bent, a nappaliban is. Próbálok fitt és egészséges maradni. Fontos, hogy ebben az időben mindenki vigyázzon magára!”

Van-e esetleg különleges üzenete az otthoni embereknek?

Adamo: “Mindannyian megpróbáljuk meglépni a saját kis támogatási formánkat ebben a nehéz időszakban. Szeretnénk megosztani a Hyundai tartalmát az otthoni rajongókkal, hogy némi lazítást és gondolatelterelést kínáljunk a napi tragédiáktól és aggodalmaktól. Tudjuk jól, hogy most a motorsport pont az egyik elhanyagolható témakör, de szeretnénk, hogy az emberek tudják, mi velük otthon maradunk, miközben ők is otthon maradnak. Nem tudjuk, mikor normalizálódnak a dolgok. Fókuszálnunk kell, pozitívnak kell maradnunk és kezelnünk kell azokat a dolgokat, amelyek az irányításunk alatt állnak.”